Hemma igen

Gah..vilken dag! Började min hemresa från farmor och farfar med buss klockan 11 i förmiddags. Resan ska i vanliga fall ta ungefär 2,5 timme men på grund av massa förseningar var jag inte i Kungsbacka förens strax efter 3.
Min räddare i nöden, Ipoden. Sån tur var hade jag lagt in en bra ljudbok som kunde fördriva tiden!

Förresten så kan jag inte låta bli att tjuvlyssna lite på vad det övriga folket man reser med pratar om. Jag är en nyfiken person och hör bra som en örn (örn kanske man inte brukar säga men dom hör säkert skitbra!). Idag blev jag lite irriterad däremot och var jätte sugen på att bara flika in i samtalet och rätta, eller rättare sagt säga MIN åsikt. Det var nämligen två killar som satt och samtalade om diverse saker de tyckte var fel i dagens samhälle. En utav de sakerna den ena killen tyckte var extremt fel var att kvinnliga tennisspelare har lika bra lön som de manliga tennisspelarna. Hans motivering löd som följande "ja men dom är ju inte alls lika roliga att titta på, dom är sämre än killarna och har inte alls samma tempo i spelet och dessutom har dom inte lika mycket publik".
Ni fattar inte hur sugen jag var att lägga mig i deras disussion. Den här killen verkade vara så fruktansvärt pantad. Det spelar väl för fan ingen roll hur mycket publik man har och hur fort spelet går?

 Alla har som sagt olika åsikter men jag tyckte bara att hans var dumma. Snacka om kvinnoförnedrande!


Ps. Testade ju mobilbloggning igen här om dagen, men det måste vara något fel på min mobil och bloggning av något slag för även denna gången så ville den lägga in 21 inlägg av samma sort. Ds.







Kommentarer
Postat av: Fredrik

om man ska vara sån så har han en poäng : om en spelare ine har någon publik varför ska då han/hon få lika mycket lön som spelare som har fullsatta läktare? Den som drar in mest får mest, sen kan man ju gnälla in i en evighet på att det är ofeministiskt för att det är kvinnor bla bla bla...

2008-12-12 @ 00:17:07
URL: http://esomoftast.bloggspot.com
Postat av: cecilia

Du fattar väl att dom har publik. det vet ju till och med jag att dom har men han menade att killarna var så himla mycket bättre. hoppas att han inte har en flickvän...

2008-12-12 @ 10:34:23
Postat av: Fredrik

Att dom har publik fattar ju jag också men varför ska alla ha lika mycket betalt om inte lika många betalar för att se på dom? Det är som om du och jag skriver varsin sång, din sång blir jättepopulär över hela världen medans min spelas på radio i en vecka. Ska vi ha lika mycket betalt för våra låtar då? Ett aningen extremt exempel kanske men principen är ju den samma....

2008-12-12 @ 12:37:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0