17åring..

anledningen till att jag inte bloggat denna helgen är för att jag har haft fullt upp, fyllde år igår och tyckte jag förtjänade en bloggfri helg! nu tänkte jag berätta vad jag har haft för mig..

Fredagen: som jag skrev var jag på tjejmiddag som mina tre brudar hade fixat åt mig, vi åt jättegod mat och drack goa drinkar :) vi sjöng singstar och hade hur kul som helst. Tusen tack tjejer! kom hem vid halv två, då jag trodde jakob skulle vara hemma men icke, ahn kom vid kvart över två.. somnade ruggigt skönt den kvällen iaf..

Lördagen: mamma, pappa och syster kom in och sjöng för mig tidigt på morgon.. kan väl inte direkt säga att jakob och jag va pigga! haha. men fick presenter och JA dem kommer på bild senare.. hela dagen bestämde vi oss för att ta det lugnt och bara mysa, eftersom vi båda va väldigt trötta. åkte upp till min morfar och mormor för att kolla fotboll på tvn.. sedan hade jag & min morfar (som fyller den 14 novemeber) kalas ihop hemma hos mig. kalaset va riktigt roligt faktiskt och jag fick väldigt mycket fint som jag blev nöjd över :)

Söndag: vaknade vid halv tio av att jag hade jävligt ont i mitt finger (ska berätta hela historien under här..), så mamma och jag åkte till sjukhuset.. sedan har jag och älsklinge tagit det lugnt, åkte och tittade på basket kl.16 och vid 17.30 tog jakob buss hem.. nu har jag och mamma kollat singing bee och snart dags för lite tv igen!

JO, angående mitt finger.. så här lyder min dramatiska historia..
I måndags i skolan skar jag mig på vanligt vitt papper, på höger ringfinger uppe vid nagel kanten på sidan.. och det va väl inget farligt tänkte jag och struntade i det.. dock hade det fortfarande inte läkt på tisdagen vilket det borde ha gjort.. så i onsdags började det bli väldigt ömt och började svullna lite.. i torsdags så började en vattenblåsa bildas, dock tänkte jag bara att den spricker väl snart.. men i fredags hemma hos linnéa så spräcktes den först, och det var INGEN vattenblåsa.. det va helt fullt med gult var och jag höll på att spy av äcklighet! men jag tänkte samtidigt, fan va skönt! igår på kalaset så ser jag att den nya varblåsan har spridit sig till halva sidan av fingret där bak och den är helt GUL! men hela släkten försöker övertyga mig om att sticka hål på den, vilket jag vägrar!!!!!! så jag låter hela natten gå, men imorse så råkade jag slå i fingret och jag började storlipa för hur ont det gjorde så vi åkte iväg till sjukhuset..

väl där kommer en knubbig utländsk doktor in och tittar på det, han förklarar att han måste sticka sönder den och tvätta och lite så! och jag börjar lipa, för jag vet hur ont det gör när någon rör den.. sedan visar han mig in i en sal där dem tydligen brukar skära lite smått i folk :S och jag får lägga mig ner.. då en halv FINSK sjuksöterska kommer in och ska hjälpa till, TVÅ personer tänker jag, herregud! dem sticker hål på den och där ligger jag halvt av svimmad och skriker för att det gör så ont.. sedan tvättar dem det med asolspritr för att det är en kraftig infektion i fingret.. och det var det värsta av allt! sedan lindar dem hela fingret så jag e helt handikappad!! kan inte skriva med en penna, platta håret riktigt eller duscha själv!

nu har jag iaf fått pencilin för dett i tio dagar tre gånger om dagen..
detta blev en väldans text för denna lilla dramatiska händelse, men det var faktiskt hemskt!
jag e så himla känslig för sånt! hahahahah..

imorgon visar jag bilderna på allt jag fick :)
Love, e

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0