Ekonomiskt oberoende?

 Tänk att för en dag få vara ekonomiskt oberörd. Det finns så mycket jag vill ha just nu, har skrivit upp en lång lista på allt. Man skulle ju kunna kalla det en önskelista. Mamma kommer väl svimma när hon ser den antar jag. Fast och andra sidan så kostar det faktiskt ingenting att önska. Om jag hade haft för mycket pengar så hade jag just för tillfället klickat hem den här mysdressen från Odd Molly som egentligen kostar alldeles för mycket pengar för att vara en mysdress. Fast den är ju så söt! Finns väl ingen tjej i världen som skulle tacka nej till den?



Det finns folk som säger att pengar inte gör en lycklig, fast det tycker jag är en definitionsfråga. Jag blir i alla fall lycklig när jag köper saker jag vill ha. Man kan ju säga att det finns olika sorters lycka. Givetvis skulle jag ju aldrig byta bort min familj för pengar så att jag kan köpa prylar. Men ekonomiskt oberoende för en dag, då hade jag kunnat gå och köpa dom sakerna jag vill ha nu och fortsätta vara lycklig med min familj och fortfarande kunna önska mig saker om ett tag för då har jag ju inte råd med allt jag vill ha längre.










Kommentarer
Postat av: Anonym

Kan du inte skriva den listan på allt det du skulle vilja ha? :)

2008-11-02 @ 18:26:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0