HEMMA!

nu är jag hemma efter 5 konstiga dagar i Belgien.. och visst kan jag berätta vad vi har gjort och så, detaljer dock struntar vi i eftersom vissa av mina klassisar tycker att det som hände i Belgien, stannar i Beligen. och då får jag ju givetvis hålla det med, och dessutom tror jag inte att ni kommer fatta så mycket heller ;) här kommer en sammanfattning..

Måndag
flyget blev försenat från göteborg, inte så oväntat men vi flög tillslut 12.20.. Vi landade i Bryssel ungefär efter 1 & en halv timme.. sen blev det tåg till staden Antwerpen.. så vi kom till skolan senare på eftermiddagen/kvällen, där belgien eleverna hade dukat upp mat och snacks.. och även slovenerna va där, tjeckerna kom några timmar efter oss.. vid 20.00 så åkte jag och Lisa med vår belg BEN..

Ja, jag kan ju inte säga att det va lyx direkt. det va kallt i hela huset, smalt och sunkigt.. toaletten vid vårt rum hade INGET LÅS och skulle man göra nummer 2, (bajsa) skulle man få gå ner, så vi tog tillfället att bajsa på andra ställen om ni undra ;)

Tisdag
skolan började 8.25 så tidigt blev det.. vi hade tur och blev skjutsade varje dag till skillnad från andra som fick ta buss eller cykla! hela denna dagen var vi i våra projektsgrupper och alla var ensamma från sitt eget land typ.. JOBBIGT! denna dag var jätte jobbig, alla ville hem och jag va lipfärdig hela tiden! i skolan va vi inlåsta bakom galler på skolgården och det var hemskt!

på kvällen drog alla till en pub, POOL PLANET. vi svenskar höll ihop och hade hur kul som helst ihop! vi tyckte det va lite extra roligt då vi själva kan köpa alkoholen där, man behöver endast vara 16! så vi drack lite och va goa och glada. egentligen kan jag bara säga två namn åt den kvällen, två personer som va helt galna och sjukt roliga: EMMA J & JONATHAN! hahahahaha. kvällen slutade i min och lisas säng runt kl.01.30 (skulle ju trots allt till skolan)

Onsdag
Vi samlades i Antwerpen där vissa grupper skulle redovisa sina porjekt, även min grupp. gick bra och efter det va jag väldigt lättad! :) sedan åt vi på resturang och en fet pizza blev det! det var den rejälaste måltiden sedan måndag morgon! och gissa om jag va hungrig? resten av dagen fick vi själva gå runt och kika i affärer och staden..

när vi kom hem på eftermiddag gick jag och lisa och lade oss i två timmar! efter det blev vi helt ut mobbade av familjen vi bodde hos! dom typ gjorde narr av oss och undrade om vi alltid sov och varför vi va så trötta!!!! runt 20.00 drog vi för att spela bowling med alla..

Torsdag
vi åkte till Bryssel, för att besöka europa parlamentet. det är kul att ha fått se det tycker jag :) övrigt där inne och s va as tråkigt då resten av grupperna skulle presentera sina projekt! sedan hade vi två timmar till att hinna äta vart vi ville och kolal runt..

detta var ju sista kvällen och den spenderades återigen på Pool Planet. denna kväll hade nästan hela svensk gänget bestämt sig för att dricka coca-cola och inget annat! detta skedde dock inte, kanske 4 st höll vad dem lovade.. haha. och jag tror aldrig att jag har skrattat så mycket som under denna kväll. jag, susanna och jonathan hade ett helt sjukt roligt och mycket intressanta konversationer vi hade! hahahahah.

Fredag
alla vaknade upp med ett leénde denna dagen..
vi samlades på våra lärares hotell tidigt och sedan gick vi till McDonalds för att äta frukost! resten av dagen chillade vi runt i stan och kollade i alla affärare.. jag har även köpt lite, får visa när jag orkar :) tidigt på eftermiddagen tog vi tåget till flygplatsen och satt där två timmar innan flyget flög 19.00.. va hemma redan halv nio.. en halvtimme tidigare än beräknat :) Mamma hämtade mig, Linnéa och Mimmi. men även Jakob stod där!

Måste säga att det har varit en rolig resa när jag har fått vara ihop med mina klasskompisar, jag tycker så sjukt mycket om er! dock är det alltid skönt att komma hem och sova i sin egen säng :)

bilder kommer när jag fått alla, typ måndag!
Love, e

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0