Växtdödare

Jag är verkligen usel på att komma ihåg att vattna mina blommor, hur ofta går man liksom och tänker; "åh, undra om blommorna behövs vattnas idag?"
Om man inte har så mycket annat för sig i livet såklart så kanske man ägnar en tanke åt sina blommor någon gång varje dag. 
I och med att mina växter dött en efter annan har det resulterat i att mitt fönster har fått två krukor med Kaktusliknande blommor. Åtminstonde lika odödliga, haha. Har även 3 små prydnadsvaser och en lampa.
Men så idag när jag var med mamma nere på affären så såg jag en så söt krukväxt som såg ut precis som en liten julgran och jag var bara tvungen att tjata till mig den!
Denna gången ska jag klara det. Den ska INTE dö!
I värsta fall får jag väl sätta ett återkommande alarm som påminner mig om att vattna den.
I och för sig så är den så söt så jag kommer nog fixa detta :)



Såhär fint är mitt fönster idag, ganska tråkigt om jag men har inte bättre fantasi. Hur kul är det egentligen att inreda ett fönster? Nej usch och fy. Roligare kan man ha, Eller?



Se så söt den är :) Tänk om den växer till sig lite kanske jag kan julpynta den också?







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0