Äntligen helg

Min bror sa en härlig kommentar igår när jag sa att det var skönt med helg, "men du har ju för fan fredag hela veckan". Jo det är väl i och för sig sant och att jag kan göra vad jag vill vilken dag som helst, men för det så är det ju fortfarande en speciell känsla när det faktiskt ÄR helg. För då är alla andra också lediga och jag har någon att vara med, och man kan hitta på roliga saker på kvällarna.

Jag har vart lite dålig på att uppdatera med dagens outfit, jag vet. Men det hela beror på att jag har ny mobil och har inte blivit så att jag har lagt in bilderna på datorn än, men nu när jag har gjort det så tänkte lägga upp några dagars outfit för jag har faktiskt tagit bilder :)

Igår kanske ni kommer ihåg att jag hade berättat att vi skulle på middag på Gothia towers med familjen?
Det var jätte mysigt, vi åt den underbara och efterlängtade räksmörgåsen, Mums!
Faktum är att Gothia towers är känd för den speciella räksmörgåsen som kallas för King Size, vi fick igår reda på att under ett år så säljer dom 143 155st och antalet har ökat med 20% för varje år. 143 155st innebär 16st i timmen dygnet runt hela året. Men det låter inte så mycket när man räknar ut det på det sättet, fast och andra sidan  får man ju tänka på att dom inte serveras dygnet runt heller. Här kommer i alla fall en bild på den eftertraktade räksmörgåsen som går på250kr med Äkta löjrom. Vill man ha utan löjrom kostar det 150kr.




Efter den maffiga smörgåsen beställde vi såklart in lite desserter :)

Ellen, Jakob & Julia beställde in Glass & Sorbet, som såg jättegott ut.
För jag ville gärna bytt efter jag smakat på mitt.



Jag Cecilia beställde in äpplesufflé; calvadoscrème / kryddsockermüsli
Det som jag tyckte om på min tallrik var äpplesufflén och minikanelbullarna som dom kallade det.
Kryddsockermüslin smakade kaffe och calvadoscrémen sprit.
Äpplesufflén är det i den vita skålen och minikanelbullarna kan ni nog hitta själva.



Mamma beställde in fikontarte; pumpakärnolja / vaniljglass. Det såg väldigt gott ut.
Men jag älskar ju fikon så inte så konstigt. Min pappa bestälde in citron- & violmousse;
lakritsrippel / hallon / chokladkrisp.
Det lät ju också gott men jag hann tyvärr inte få en bild på hans dessert eftersom han var för snabb att förstöra designen :) hihi...
Här kommer i alla fall en bild på mammas.




Nog on saker som gör att det vatnnas i munnen. Efter middagen åkte vi hem till Cecilia och Jesper och marcus alias Spöket var också med. Det var en riktigt skön mys&umgås kväll. Vi beställde hem pizza och killarna åkte och köpte godis medans vi satt hemma och drack vin :) Det är så det skall vara. I vilket fall så hade vi jättetrevligt och det har vi alltid när vi är med er!

Kände att dettablev en väääääldigt långt inlägg. Kommer ju typ ta upp hela sidan liksom. Nej nu måste jag sätta fart och göra mig iordning. Ska nog in och lämna lunch till min kära pojke som jobbar. Och i pyjamas kan man ju inte sitta hela dagen. Vi hörs senare.

Love C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0