Flygplatstrubbel

Som ni kanske minns så åker ju min kille och hans fotbollslag till Dublin idag. Jag hade lovat att köra han och Alle till flygplatsen imorse eftersom jag får ha bilen hela helgen. Så vi begav oss av mot Landvetter runt kvart över tio imorse, dom skulle samlas runt elva. Vi rullade in utanför dörrarna strax innan elva, i tid för en gångs skull. När jag sedan åkt därifrån och kommit en bit på vägen så hör jag att min telefon ringer, min första tanke var "Nej, vad har han nu glömt i bilen!". Det var bara och vända, dom hade visst tagit fel flygplats! Dom skulle visst vara på Göteborg City Airport som ligger i Säve, på andra sidan stan och det skulle ta ungefär 40min och köra dit från där vi var just då. Jag körde av på närmsta avfart och frågade en liten kille på en busshållplats hur jag fortast kommer tillbaka till flygplatsen. När jag väl var ute på motorvägen ingen gick det Alldeles för fort! Men jag var snabbt tillbaka till killarna. När vi kom fram till rätt flygplats var klockan strax innan tolv. Planet skulle gå klockan 13 så det var nog ingen större fara, men vad sägs om att ha koll på vart man ska? Killar säger jag bara. Så nu har jag precis kommit hem från 3timmars bilåkande. Ska slänga i mig lite lunch och duscha innan jag ska in till Kungsbacka igen för lite ärenden. Hoppas att ni har en trevlig eftermiddag!

















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0