Man kan inte gilla alla

Jag har funderat lite på det här med relationerna emellan svärföräldrar och svärdöttrar/söner. Det är ju inte så att man kan välja vad man vill ha för svärföräldrar, det är liksom något man får "på köpet". Naturligtvis så kan man inte gilla alla personer, det förstår jag med. Självklart hade det vart helt underbart om alla i världen gillade och kom överens med varandra, då hade det antagligen inte funnits några krig och allt hade var frid och fröjd. Tyvärr är sanningen inte ens i närheten. Men det jag ändå ville förmedla med detta var att hur illa man än tycker om varandra så anser jag att man som vuxna personer ska kunna uppföra sig väl och respektera varandra. Man måste inte älska sin svärdotter/son respektive svärförälder, men man kan ändå hålla det på ett sådant stadie att man pratar med varandra utan att det känns kyligt eller att någon känner sig orättvist behandlad. Det kan ju faktiskt vara så att man ska leva hela livet tillsammans. Åtminstone umgås för sitt barn och möjligtvis barnbarns skull. Huvudsaken är väl ändå att ens barn är lyckligt och trivs tillsammans med sin partner? Eller har jag fel?








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0