2000gram Dumle

Nu är det äntligen dags för Liseberg att dra igång årets säsong. Idag var det dags för den årliga kick-offen som bjuder på gratis mat och attraktionsåkning. Men såklart även spel, vin cider och öl till rabatterade priser. Gissa om jag vann? Japp :D En styck dumle stjärnvinst :) Förra året vann jag Marabou. Så nu står det 2000gram dumle och väntar på att bli uppäten här i mitt rum. Tror dock att jag måste dela med mig lite, annars kommer jag nog tröttna tror jag och framför allt så kommer inte min kropp och mina tänder att gilla det ;)

Jag var med under det allra första åkturen med den nya attraktionen idag. Hanghai. På Liseberg hemsida beskrivs den såhär:

Hanghai är en av åknyheterna som kommer att lanseras under 2009. Attraktionen består av en 15,5 meter hög rälsvagga där passagerarna är placerade på en roterande platta. Attraktionen har plats för 40 personer samtidigt och har en kapacitet på 900 passagerare/timme. Välkommen för ett provåk den 25 april!



Jag måste tyvärr säga att jag är lite besviken. Jag hade egentligen inte förväntat mig något men det kändes bara som att den gick alldeles för långsamt. Eftersom hanghai har ersatt Tornado så har man kanske fått sig en uppfattning av att denna ska vara snäppet ännu lite vassare men icke. Sedan kändes det lite skevt att man var vända utåt från plattan. Så man satt liksom och tittade på kön och alla som stod och väntade. Man såg liksom bara närmsta grannen på varje sida.
För alla som har ont av saker som snurrar så tycker jag faktiskt att man kan testa denna ändå eftersom att den knappt snurrade. Som sagt, lite besviken.


Nog om Liseberg, igår jobbade sedan tog jag bussen in till Kungsbacka för att möta upp Marcus efter jobbet, då vi åkte hem till honom och lagade middag halv 9 på kvällen haha. Pommes frites och korv, mums. Vi spelade också wii (som förövrigt har blivit lite till en vana i våran vardag den senaste tiden) och började med att möblera om hans rum halv 12 på kvällen. Jag var tveksam till förändringen först men måste säga att resultet blev mycket bra nu när man har sett det ett par gånger. Det enda som man hade velat är att rummet hade vart lite längre så soffa hade kunnat stå lite någon meter till ifrån tv:n. Nu finns det typ bara 30cm benutrymme ;)

Idag var vi uppe redan halv 10 och åt frukost, har haft ännu en sån där fixardag innan det som sagt var dax för mig att dra in på kick-off och han skulle träna.









Kommentarer
Postat av: Frallan

Jag e bäst på att möblera om!

2009-04-24 @ 00:14:35
Postat av: Marcus

Verkar som jag får ta tillbaka mitt Wii snart... Blir ju utslitet annars :)

2009-04-24 @ 18:28:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0