2400 förjävliga dagar!

Mens...Jag har tänkt lite på mens...speciellt idag när jag var ute och gick.

Jag läste nämligen Katrin Zytomierskas inlägg igår om att hon hade haft mens i 19 år snart. Då kom jag att tänka på hur många dagar av sitt liv man går runt och pinas.
Jag fick min mens när jag var elva år, om man ska ränka lite lätt på det så skulle det bli ungefär något sådant här:

1 gång i månaden har man mens, säg att den varar i snitt 5 dagar varje gång, det lämnar mig med 5 dagar multiplicerat med 12 (eftersom som man har det en gång i månaden så blir det på ett ungefär 12 gånger per år) vilket är 60dagar om året. Man brukar ha mens fram till att man blir ungefär 50 år om man räknar bort preventilmedel som tar bort mensen etc. 60 dagar multiplicerat med 40 år ger ett resultat på 2400 dagar och delar man då det på 365 dagar som ett år kommer jag fram till att jag i hela mitt liv kommer ha mens sammanlagt i ungefär 6,5år!

FATTAR NI? Det är helt sjukt! 6,5år ska jag dras med denna jävla smärtan, kanske skönt att det är fördelat på så lång tid hahaha.


Inte nog med att vi ska gå runt och dras med denna smärtan så ska vi sedan föda ut alla barn också. När är det dags för er män att få pinas lite?;)









Kommentarer
Postat av: Anonym

gnälliga kvinnor... ni skulle bara veta hur jobbigt det är att vara man. Vi måste betala mer i skatt för att vi tjänar mer, vi kan få pungskav ( inget jag själv har råkat ut för men det går nog) och sen då givetvis så måste vi slå och våldta alla våra kvinnor för att dom inte lyder. Fattar du hur ont i handen man kan få av sånt?



Det är ett hårt liv vi lever....







( och för alla som inte fattar: JA DET ÄR IRONI OCH SARKASM....)

2009-02-20 @ 19:43:19
Postat av: Fredrik

glömde fylla i att det var jag, fast det fattade kanske alla :P

2009-02-20 @ 19:44:39
URL: http://blogg.fredrikbengtsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0