Nu kommer det igen...

Mitt sug efter kinamat. Folk som inte känner mig eller kanske även personer i min omgivning kan ju tro att jag är gravid. En gång i veckan får jag detta suget. Jag bara MÅSTE ha kinamat. Det är helt sjukt. Jag blir helt till mig. Jag kan inte sluta tänka på det. Och det är inte vilken kinamat som helst, biff med bambuskott och friterad kycklig ska det vara.
Jag tror jag måste vara lite smygkines eller något. Jag älskar risrätter. Idag när jag kom hem önskade jag att det skulle vara middag som inkluderade ris. Imorgon när jag jobbar vet jag att det blir gryta med ris. Mums! Äntligen får jag mitt ris.


I vilket fall som helst är jag hemma hos Marcus nu och fick detta suget. klockan 12 på natten, är det rimligt att bli sjukligt sugen på middag då? Nej! INTE okej!
Jag började till och med googla på recept efter dessa rätterna. Jag måste lära mig. Kom på att jag gärna hade velat praktisera på en kinarestaurang enbart för att lära mig att laga till den där såsen som dom har i biff m. bambuskott. För att fritera kyckling lär ju inte vara så svårt. Det är liksom bara den där slemmiga såsen. Nackdelen är ju att jag redan gått ut skolan inte längre kan praktisera. Någon frivillig person i 8-9:an som vill praktisera på kinarestaurang för att ta reda på recepten åt mig? ;)

På lördag, alla hjärtans dag, då är jag fan värd kinamat. Det är det minsta jag kan ge mig själv i present!
Problemet är bara att jag vill ha båda rätterna. Jag kan aldrig i livet utesluta en utav dom. Det betyder att jag kommer få dubbelt så mycket mat som i vanliga fall eftersom jag och Marcus brukar dela. Och det betyder också att det blir dubbelt så dyrt. Men va fan...doggiebagen uppfanns inte utav en slump ;)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0