Valentines day!

Jag har vart borta länge... jag vet....

Igår var det alla hjärtans dag, den överskattade dagen. När man tänker efter så är det ganska lustigt att en påhittat högtid kan bli så stor och tas på så stort allvar. Man ska köpa presenter, blommor, smycken och andra gåvor för att visa sin upskattning för varandra. Säger precis som min vän Charlotta sa, det är egentligen ganska löjligt, varför ska man bara visa kärlek och omtanke just den 14 februari?
Visst, jättehärligt att det finns en bestämd dag men skulle du inte bli mer överraskad och glad om du fick en present vilken annan dag som helst på året?
Det jag vill komma fram till är att det egentligen inte MÅSTE finnas en speciell dag för att visa kärlek och omtanke. Det ska komma spontant. Man ska visa varenda dag hur mycket man betyder för varandra. Lev dagen som om den vore din sista.

Och nej jag hatar inte alla hjärtans dag bara för att jag sa vad jag tyckte nu. Tycker faktiskt att det är jättemysigt att få små presenter och överraskningar. Fick ett badskum och en glitter eyeliner av mamma igår. Tack mamma :)

Jag fick också världens bästa kärleksförklaring hemskickat på posten. Fick nämligen ett brev av Jessie från USA. Hon hade gjort ett eget vackert kort och skrivit en kärlekshälsning för hand på engelska.  Tänkte skriva av hennes kort här på bloggen, på engelska. Blir så konstigt om man ska översätta till svenska. Det blir liksom aldrig det samma. I vilekt fall som helst så fick jag tårar i ögonen när jag läste det. Du är en så himla go person Jessie. Du är bäst!

Jessies brev:

HI HONEY! HOW ARE YOU?
I READ SOMETHING THE OTHER DAY. IT SAID;

" A FRIEND IS SOMEONE WHO MAKES YOU SMILE EVEN WHEN THEY´RE NOT AROUND"

OFCOURSE, I EMEDIATELY CAME TO THINK OF YOU. I HAVE REALLY FUN WITH YOU AND I HOPE YOU FEEL THE SAME. I REALLY DON´T KNOW HOW TO EXPLAIN HOW MUCH YOU MEAN TO ME OR HOW TO MEASURE OUR FRIENDSHIP?
I THINK THE EASIEST WAY TO MEASURE OUR TYPE OF FRIENDSHIP IS....BY HOURS OF LISTENING, BY DECIBELS OF LAUGHTER, BY POUNDS OF PROBLEMS SOLVED AND BY MILES OF LIFE WALKED TOGETHER.

AND I KNOW THIS IS A DAY WHEN WE EXPECT SOME SWEET TALK FROM THE MEN IN OUR LIVES, BUT WHEN I WANT ANY OTHER KIND  OF TALK, AND I MEAN ABOUT ANYTHING, I KNOW WHO I CAN CALL...AND IT´S YOU!

THAT´S WHY THIS VALENTINE COMES WITH A WHOLE LOT OF LOVE AND THANKS. IT´S GREAT BEING FRIENDS WITH YOU! I HOPE YOU KNOW HOW MUCH YOU MEAN TO ME!

HAPPY VALENTINES DAY! I LOVE YOU!    /JESSIE

Ska också ta kort på hennes handgjorda kort och visa hur gulligt det är!

Hoppas att alla hade en bra dag och tog hand om sina nära och kära!










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0