bodymix!

Så nu har jag varit hos min mormor&morfar och ätit, det var gott! behövde en rejäl måltid, ska iväg och träna sen..

Ni kanske inte visste detta, men jag har spelat basket. Världens roligaste sport enligt mig och alla andra basket tokiga ute i världen. Vissa säger att det är en jävla kärring sport och att man knappt får röra varandra. STOP! och sen när visste dem något om basket? Basket är ingen kärringsport! Klart vi har kroppskontakt och man får trycka till varandra men inte lika synligt som i tex. fotboll. (hoppas ni förstår vad jag menar med synligt).  Basket är verkligen hur roligt som helst!

Slutade i våras för att jag hade ingen motivering och det fanns inget lag jag skulle kunna tänka mig att spela i. Men fortfarande följer jag DamLigan i Sverige, eftersom min klubb har ett lag med, MARBO, det är helt sjukt! vårt lilla samhälle :)

Nåväl när jag sedan slutade så tränade jag inte på hela sommaren och till slut gick det för långt, jag mådde dåligt av att inte träna. Så jag följd med min mamma till gymmet och prövade på gruppträning, jag som aldrig gillat att gå på gym, tyckte det var helt okej och sen dess har jag fortsatt!

Gruppträningen som jag går heter BodyToning, vilket menas med att man styrketränar hela kroppen. Vi använder hantlar, skivstänger, gummiband och pilates boll. Efteråt så är jag jättetrött och det är ju precis det jag ska vara! Och dagen efter känner man verkligen träningsvärken i magen, vaderna och armarna är som spagetti!

Nu har dem ett nytt schema och på fredagar så har dem lagt in något nytt: Bodymix! Står ännu ingen beskrivning men min mamma sa att det var en blandning av bodytoning och aerobic och flovin. Känns som att detta kommer bli tufft....

Love, e

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0