Han är inte längre en liten bror

Idag fyller mina kära lillebror 18 år. Det är elt sjukt vad tiden går fort. Kan verkligen inte tänka mig att jag ska se min bror ute på krogen med mig. Det skiljer i och för sig bara 20 månader mellan oss men det känns fortfarande som att han ska vara liten i mina ögon. Jag vet ju såklart att det inte är så men jag tycker bara att livet springer iväg ibland utan att man hinner reagera.

Det har vart kass uppdatering idag men jag har faktiskt haft fullt upp hela dagen. Var uppe och sjöng för min bror klockan sex imorse eftersom han skulle iväg och träna innan skolan. Jag gick såklart och la mig igen och vaknade med en chock när jag insåg att klockan var kvart över tolv. Jag hade ju sovit bort halva dagen.
Jag och Ellen satte oss direkt och åt frukost sedan bar det av in till stan med Marcus där vi fikade/lunchade med Cissi och Jesper. Jag bestämde mig också för att byta min brors present eftersom han redan fått två likadana. När jag sedan kom hem och han öppnar presenten visar det sig att min syster har vart och köpt en precis likadan tröja som mig idag, Det är rätt komiskt och lite tråkigt. Så han får springa i väg och byta min och hoppas på att det blir tredje gången gillt ;)

Mamma hade gjort en underbar midag bestående av potatisgratäng, kött och sallad. Hon är allt bra duktig på mat. Kanske borde säga det til henne lite oftare.
Min bror har förresten idag trotsat traditionerna och skitit i tårta. Han ville ha semlor istället!? Okej det är ju ändå hans dag så han får ju självklart bestämma.
När vi ätit klart och myst så åkte jag, min bror, Cissi, Jesper och Marcus på bio. Vi såg allt flyter. Jag hoppas att han är nöjd med sin 18 års dag och tyckt att det har vart roligt. Det tvivlar jag förresten inte på. Han verkade rätt nöjd när han satt med den stora godispåsen i knät på bion :)
Man borde ha mer kvalitétstid med sina syskon. Har vart med min bror både idag och i lördags. Man uppskattar varandra mer nu är vad man gjorde för ett par år sedan. Man inser att det faktiskt är helt okej att umgås med sina syskon, haha. Missförstå mig rätt. Så jag tror nog att jag och han kan ha en hel del roliga stunder tillsammans på dansgolvet.

Hoppas att ni har haft en lika härlig dag som mig och att ni sover gott i natt!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0