Hemma i Sverige igen..

Haha kanske inte, vi har vart i Sverige hela tiden men det blir liksom av en reflex som man vill skriva att man är hemma i Sverige igen. Det är ju hemma som är Sverige för mig. haha

Det blir aldrig som man tänkt sig... Och det stämmer verkligen, som ni vet så skrev jag i ett inlägg på vägen upp till Idre att jag skulle blogga där uppe eftersom min pojkvän hade en bra Iphone att blogga ifrån. Tyvärr har jag inte kunnat fölfölja det eftersom 3G sändningen på Idre fjäll var minst sagt obefintlig.


Det här är mitt första inlägg på det nya året. 2009... Det känns konstigt att säga det. Det är 2009. Nästa år är det 2010. Ganska logiskt tänker ni, men jag tycker inte det var alls längesen man stod och oroade sig över vad som skulle hända vid millenniumskiftet. Det är snart 10 år sedan. Folk trodde till exempel att jorden skulle gå under. När man tänker efter så är det en ganska rolig teori. Varför skulle jorden gå under för att vi byter årtusende? Precis som den skulle känna av att det helt plötsligt blev år 2000? Ska jag vara helt ärlig så tror jag att jag var för liten för att behöva oroa mig för något, jag hade ju precis börjat använda dator, inte var jag rädd för att allt bara skulle krascha.


Resan har i vilket fall som helst vart en upplevelse utöver det vanliga, med både bra och dåliga saker. Fast det hör väl till antar jag. På nyårsafton stod vi och kollade på ett fackeltåg som åkte ner för en stor skidbacke. Det var fräckt. Det var cirka 20 minus ute så vi kollade på raketerna sedan gick vi in i stugan och drack skumpa. Ska tilläggas att vid halv 10 tiden på kvällen övervägde vi allihop i att skita i nyårsafton och bara gå och lägga oss. Så trötta var vi. Vi tog så klart förnuftet till fånga och firade ändå. Men att åka skidor hela dagen tar faktiskt på krafterna. Man kommer hem tar en bastu, äter middag och håller på att däcka till någon film i soffan.


Sov hos Marcus i natt så nu har jag precis kommit hem till mig, det är alltid skönt att komma hem efter en resa även om jag känner mig lika mycket hemma hos honom. Posten hade en del roligt att bjuda på, bland annat Vecko revyn och H&M-katalogen för våren så nu ska jag gosa ner mig i sängen och bara gotta mig.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0