övningskör!

igår var jag ute med mamma och övningskörde, va kanske över två-tre månader sedan sist så det va väl på tiden. Fyller ju i November men det är ju bra att komma igång så att man klarar kortet galant...

men varje gång jag sätter mig i förarsätet så går det en iskall känsla genom hela min kropp. Jag tycker det är kul att köra (OBS! jag har inte börjat köra bland tät trafik!) och jag längtar verkligen tills jag får eget körkort! Dock är det något som känns helt fel när jag sitter där och ska köra själv, jag vet att det är normalt att bli nervös och allt det där, men jag blir INTE nervös. Jag känner mig bara inte hemma i förarsätet och då kanske ni tänker: ja men det är ju inte så konstigt, du har ju alltid suttit vid någon som kör istället.

Men hallå! så dum är jag faktiskt inte.
det är något med en bil som gör att jag inte känner mig hemma i förarsätet, kanske inte meningen att jag ska ta körkortet ?!

Dock tycker mamma att jag faktiskt är duktig på att köra. Fast jag är inte alls bra på det där med starta, hahaha! mamma förklarade enkelt: du tänker för mycket!

Nu ska jag iallafall bli duktig, i sommar skall jag kunna köra överallt utan att få kärringstop eller att mamma & pappa behöver vara nervösa när dem sitter jämte mig! haha


Jag hoppas det går bra för er som övningskör precis som jag! :)

Love, e



exakt såhär ser min bil ut, eller min och Jakobs!
pappas gamla, så han valde att spara den till oss.
Just nu lånar Johanna den uppe i Sälen :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0