två riktiga blondiner?

Glömde berätta igår om vad som hände när jag jobbade på solariet! haha, händer ju något där nästan varje gång. Dock va detta faktiskt lite kul och jag fick leka polis! ;)

När jag kommer till solariet hör jag två tjejröster som verkligen pratar högt om andra kompisar och skrattar en massa. men jag insåg snabbt att de inte alls låg i solariena jämte (de andra va upptänt också). Jag förstod att de solade tillsammans i samma solarium och jag vet att min chef har satt upp lappar om att man inte får göra det..

så när jag ser att en kvinna kommer ut ur de ena va jag alltså 100% säker på att de låg i samma. När jag hör att tjejerna är klara och är påväg ut till hallen för att gå så stannar jag tjejerna...

Jag: är det ni som solat två i gången i ett solarium?

fjortis1 pratar i telefon, går ut och asgarvar..

fjortis2: eh ne jag solade i det andra  jämte hennes..

jag: konstigt för det solariet har varit avstängt i 5 min nu...

fjortis2 tittar ner i backen och skäms!

Jag: a kom här, här sitter en lapp med tydlig text om att man inte får sola två i ett solarium för att plexiskivan kan spricka och då är det du som betalar!

fjortis2: mm

Jag: dessutom vet jag era namn..

fjortisarna går och jag är riktigt nöjd med min insatts! kände att jag gjorde min chef en stor tjänst ;)


Jag fattar bara inte hur dem tänker, de är två stycken som tänker lägga sig i ett solarium. Chansen är väldigt stor att brännan inte alls blir jämt fördelad över kroppen och dessutom riskera att skivan går sönder och får betala sjukt mycket pengar. De skulle ju lika väl kunna dela upp pengarna och lägga sig i varsit solarium?! för vem vill ha en bränna som är ojämn när man lika väl kan få en jämn?

Dessutom är dem typ 13 år eller något, okej 14... Men min poäng är att det inte alls är bra att sola solarium i för tidig ålder. Det kan slå tillbaka när man blir vuxen och lite äldre! även om de säger att solarium ska vara ofarligt, så kan jag nästan garantera att det inte är det i längden.

Min mamma har gått igenom sol-cancer som det heter, fast det va en snäll och ingen farlig. Det fick hon utav solarium + den naturliga solen. Så jag solar inte solarium, jag använder mig i sånna fall utav brun utan sol eller så går jag blek hela vintern, för vem bryr sig egentligen? alla är ju bleka ändå.

Love, e

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0