Nyttokväll?

Doften av blöt hund (eller hund överhuvudtaget) måste nog vara en av de äckligaste dofterna jag vet.
Fy sjutton alltså, det låg nämligen en hund framför mig på bussen i en 25minuters lång resa. Det var pesten. Jag satt och luktade på mitt för att unvika doften. I vanliga fall brukar man vänja sig vid dofter ju, men inte idag inte.
Hade vart så typiskt mig att högt och tydligt säga "fy fan vad det luktar äcklig hund här" bara för att ägaren skulle höra det och kanske tvätta hunden lite oftare :p hahaha.
Idag kunde jag dock hålla mig. Kan kanske bero på att jag var ensam, för i sällskap hade jag nog inte ens tvekat haha.

Det är verkligen skönt att ha semester. Kroppen lägger in en lägre växel och helt plötsligt orkar man ingenting och blir trött och slapp för minsta lilla. Men jag klagar inte. Livet är underbart.

Igår var vi hemma hos Alle och grillade och mös med god mat och trevligt sällskap. Kvällen slutade med att vi satt ute på en helt kolsvart altan utan minsta lilla lampa för att slippa alla mygg.
Kan inte alla vi svenskar bara gå in för att utrota alla myggor? :D

Imorse hade vi faktiskt en ganska lång sovmorgon jämfört med vad vi brukar ha nu för tiden. Halv elva vaknade vi. Nu kom jag och tänka på när man gick i gymnasiet. Då kunde vi lätt sova till två på dagen. Fattar ni eller? Man har ju för fan sovit bort halva dagen. I dagens läge hade jag blivit arg på mig själv och bara vart irriterad om jag vaknade så sent.

Nåja, idag blev det golf för mig, Marcus och bolle som ville hänga på :) Alltid trevligt med sällskap.
Dock sög jag och fick typ 108 slag på varje hål.
Fatta vad skönt det hade varit om man någon gång kunde vara grym på det man gör direkt?




usch det finna massa saker jag behöver göra här hemma som jag skulle kunna passa på att göra ikväll.

* Tvätta alla kläder sen London (åtminstonde packa upp väskan som står på golvet fortfarande)¨
* Rensa min nedre del av garderoben
* Måla mina naglar
* Vattna alla mammas blommor
*Städa rummet

Shit allt lät ju verkligen jääääääääätte roligt.
Nu blev jag hungrig med. Undra om jag orkar göra mat? Eller ska jag beställa pizza? Fast jag är egentligen inte sugen på pizza heller. Livet är inte lät ibland alltså.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0