Polisen

Bion igår var faktiskt bra. Jag brukar inte tycka om sådana filmer egentligen men denna gillade jag. Och bioreklamen visade att det kommer att komma jättemånga bra filmer som man kommer vilja se i sommar. Kommer det bli en biosommar kanske? :)

Jätteläskigt, för när jag och marcus satt i bilen på vägen hem och körde förbi kålleredsavfarten, IKEA, så står det en alkoholpåverkad, svartklädd kille på motorvägen!
Fattar ni hur illa det hade kunnat sluta om inte vi hade haft så bra koll på vägen?
Hur farligt som helst.
Så vi ringde polisens tipstelefon. Duktiga är vi :)
Egentligen hade jag velat vara med när polisen kom till platsen. Jag tycker sånt är hur spännande som helst.
Nyfiken i en strut!

Kanske polis man skulle bli. Eller iaf inom polisen, fängelset eller liknande där man får veta massa smaskiga saker. Min faster jobbar på häktet, och jag avgudar hennes jobb. Tycker det verkar hur coolt som helst. Önskar att jag kunde få ett studiebesök där eller på ett fängelse någon gång. Det är en av mina drömmar. Även att jag typ kommer skita på mig när jag ser alla läskiga fångar som tittar på en med arga ögon och sitt hårda utseende ;)
Kommer och tänka på typ hannibal Lector eller prison break. När fångarna typ försöker ta tag i en och dra ens arm in i cellen eller liknande :P haha. tror jag ska sluta prata om detta nu om jag vill undvika mardrömmar i natt haha.

Igår innan bion så åt vi på restaurang :)
Ska vi några bilder jag tog. eftersom jag slapp köra så gottade jag till mig och drack xider till maten :) En kaktus/lime med is i glaset och en limeskiva. Hur gott som helst blev det. Kommer vilja ha det så när jag går på krogen framöver med. Så mycket fräschare och godare :)
Och jag som har kommit in i en sushiperiod nu beställde såklart sushi till middag då jag såg att de hade det. SÅÅÅÅÅ Beskiven jag blev. Det var inte alls som vanlig sushi. Ni ska få se hur det såg ut.

Nachos till förrätt :)

Nachos till förrätt :)



Mina små gossar ;)
Marcus och Marcus
Alias Frallan & Spöket
Hihihi



Min goda xider ;)



Och min INTE riktiga sushi.
Jag såg förmodligen ut som en fågelholk när jag fick maten eftersom jag blev så förvånad och besviken på samma gång. Men men ner gick det i allafall och något biogodis orkade jag knappt.


Och om jag ska klaga ännu lite mer när jag ändå håller på så kan jag säga att det var någon brud som satt framför mig på bion som hade dränkt sig i en hel flaksa parfym. God var den inte heller. Fick huvudvärk. Väldigt skoj och sitta och känna den starka doften HELA bion och gå därifrån med huvudvärk. Men såklart så är jag inte den som håller käften utan nästan typ skriker "DET ÄR NÅGON SOM HAR SÅ JÄVLA MYCKET PARFYM PÅ SIG ATT JAG HAR FÅTT HUVUDVÄRK!!!"
Jag sa det inte en gång och inte två heller. Säkert 4-5 gånger. Skit ska hon ha. Man får tänka lite på allgergiker och andra i sin omgivning. Speciellt när man ska sitta instängda tillsammans i två timmar. Hoppas att hon fick lite dåligt samvete i alla fall.

Nu sitter jag och slösurfar. Väntar på att leka taxi halva natten. Ska dels hämta min bror och Ellen på en grillfest. och så Marcus, Alle och Bolle på Park lane. Tur att jag inte börjar förrens två imorgon. Synd bara att städerska kommer hit klockan halv 9. jag indirekt hatar henne. Hon lyckad förstöra alla mina sovmorgorna. För varje gång jag har sovmorgon är det när hon ska komma hit. Grrrr....




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0