största som hänt på länge?

Okej, nu ska jag förklara innan jag går in på ämnet. SNÄLLA läs detta nu, annars kommer ni nog inte fatta. haha! Jag bor i en liten liten kommun som heter Marks kommun. Kommunen ligger mellan Borås, Göteborg & Varberg, vi brukar typ säga att vi bor mitt i triangeln. Vår lilla kommun, är känd för att ha varit en framgånsrik kommun för tyg och därefter kallats tygriket en gång i tiden. (tror historien går så) . skit samma. Förresten, ni kanske vet vad Skene Järn är? om ja, så ligger det i Marks kommun! Jag bor i skene. jaja, mycket skit snack på mig. I VILKET FALL SOM HELST så är kommunen väldigt lugn och händer inte allt för mycket kan ju de flesta hålla med mig om.

Så idag när jag satt hos min mormor och morfar, läste jag aftonbladet som de vanligtvis alltid köper. Vad slår jag upp på typ sidan 7 eller nått? JO, HULLIGAN bråk i Kinna, Marks kommun. HAHAHAHAHA, fan vad jag skratta.

Weismen (IFK Göteborg) & DFG (Djurgården), deras "tuffaste" gäng som slåss och skit, har alltså bestämt träff på en grusplan som ligger centralt i Kinna. I artiklen står det att gängen hade stått och hetsat varandra & sedan hade ledaren för respektive gäng gett klarsignal och sedan hade dem börjat bråka. HAHA. jag skrattar.

Bråket skall ha slutat nästan lika snabbt som de börjat och gängen ska ha flytt platsen på någon minut. Borås polisen kom inte i tid till platsen, tro fan de inte gjorde det när det tar ca 20 min för dem att ta sig till Kinna. OCH nej, Kinna polis har inte så bred poliskår som kan gå in och stoppa ett hulligan bråk.


Kan detta ha varit årets höjdpunkt för Marks kommun? och det är bara mars, ja det återstår att se. anledningen till att gängen valde Kinna var för att poliserna inte hade kunnat hinna stoppa dem. hahahah, jag skrattar. Årets höjdpunkt mina vänner, årets höjdpunkt.



du kan läsa artikeln HÄR...

PEACE, ellen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0