Jag och kändisarna

Igår var en bra dag, väcktes klockan 7 av att mobilen ringde, jobb igen :)
Idag dock lite tidigare än vad jag brukar vara van vid, fick jag nämligen jobb mellan 8-16.30. Rätt skönt med pengarna ändå och det är ju bara fritidstiden som brukar gå långsamt. I vilekt fall så var det ju svin kallt ute igår och min hjärna fungerade inte riktigt som den borde när jag åkte hemifrån vid halv 8 så jag hade såklart inga termobyxor med mig. Tji fick jag. Där stod jag på rasterna och frös häcken av mig. Bättre var det inte att jag var helt dyngförkyld. Fick springa och snyta mig stup i kvarten fast att jag var helt tät i näsan. Ni vet det kan ju rinna sådär härligt som man typ inte känner när man är tät. Frsäch jag är n känner jag haha.

Under tiden jag jobbade började det ju också snöa....IGEN. Jag är trött på skiten nu. Ena dagen är det 10 grader och sol och andra dagen minusgrader eller snöstorm. Det är inte okej. Jag vill ha vår nu. Tänk vad glad jag kommer vara att jag är vikarie när det närmar sig maj och man bara vill sitta ute i solen hela dagarna. Då kan mina barn få vara ute hela tiden och jag kan sitta och sola mot en vägg någonstans. Åh vilka känslor jag får inom mig. Då är man minsann glad att man inte har ett kontorsjobb.

När jag slutat jobbet hämtade min pappa upp mig så åkte vi hem en snabbis. Jag hann hjälpa min bror med matte och känna mig otroligt duktig som kunde allt :) hihi. Och sedan var det dags att dra sig in till Göteborg, vi skulle nämligen äta middag på Texas Longhorn och sedan gå och se när frölunda avgjorde mot luleå och gick vidare till kvartsfinal. Härligt! Dock var det inte den bästa matchen man kunde se eftersom luleå typ hade ställt in sig på att förlora redan. Tråkigt när det inte är en sån där fartfylld och spännande match. Inte ofta det blir 1-0 i hockey.

Och förresten så träffade jag en kändis, när vi stog i "vip"-kön för att hämta ut undanlagda biljetter så tittar jag bakom mig och ser att Christian olsson och hans otroligt långa kompis står där precis bakom mig. Hahaha ett tag tänkte jag att jag kanske skulle lägga in en stöt och ge han min ena axeburk som jag fått som reklam men dissade idén eftersom jag faktiskt inte tycker att han är särskilt snygg haha.

På väg hem kände jag mig lite hängig av min förkylning och kände mig lite febrig. hade bara 38 grader men tillsammans med förkylningen blev jag helt matt. jag gick och la mig kl 22. Kan någon berätta för mig när jag gjorde det sist? 3 år sen? Ja det tillhör inte vanligheterna iallafall. Idag är jag också hemma från jobbet eftersom jag mådde kasst även imorse, tänk er själva att ha 25 skrikande barn runt omkring än då :/

Nu mår jag dock mycket bättre, efter 2 alvedon och vila. Ska nog passa på att ta en dusch nu :)








Kommentarer
Postat av: Marcus

Vidare till semi är det väl ändå!

2009-03-13 @ 16:31:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0