Lite sågspån någon?

Visst är det skönt med helg? Helt underbart, att inte behöva tänka på att gå upp tidigt osv.
Igår var jag med Marcus, vi hade det lite mysigt med film och våfflor:) Som en lite tjuvstart inför våffeldagen imorgon.
När vi la oss igår var jag så trött att ögonen bara föll ihop. Det finns inget bättre än att bara få lägga sig i sängen när man är så där sjukligt trött att man inte kan hålla upp ögonen. Då man skulle kunna betala för att få lägga sig i sängen. Dock blev skönhetssömnen ingen långvarighet. Jag skulle jobba mellan 10-12 idag och jag hade satt klockan, men ändå vaknade jag varje kvart sen 05.20 och kollade hur mycket klockan var. Fattar inte att man kan vara så rädd att försova sig ibland. Jag visste ju att jag hade satt klockan. Tilslut satte jag ett extra alarm till men inte ens då kunde jag sova lugnt. Det är sånna här tillfällen Marcus brukar bli lite irriterad på mig och säga åt mig att lägga mig och sluta oroa mig.
När klockan var 9 bestämde vi oss båda två för att gå upp. Det var helt enkelt för ljust för att sova. Hade nästan glömt av hur just det brukar vara på sommaren.

Och visst kändes det lönt att jobba två timmar idag? Haha kanske inte. Men idag hade jag iallafall en klass 4 istället för småbarnen. Hade matte och engelska. Det var roligt. Äntligen fick jag använda min hjärna lite och känna mig lite duktig.
Vi hann iallafall med en massa ärenden idag. När Marcus hämtade mig efter jobbet klcokan 12 åkte vi direkt in till Göteborg och fickgjort alla saker, lämna in en fjärrkontroll som var sönder ( hahaha vilket visade sig bara var att byta batteri. Klantigt. och vi skämdes. Tur att det var hans föräldrars och inte våran. ) vi beställde tid för att tona rutorna på bilen på fredag och ringde ett viktigt samtal om datan. När vi var hemma igen var klockan halv två. Kändes otroligt skönt att ha gjort så mycket vettigt och att klockan inte var så mycket. Då ställde vi oss och tvättade bilen, haha ytterliggare en rolig sak. Kanske inte, men som sagt, det var en nyttodag.


På bilden: Weetabix. (jag kallar det för sågspån. för det ser det ut som.)

Jag slutar aldrig förundras över hur Marcus seriöst kan tycka att det är gott att gå in och sätta sig och äta lite sågspån och mjölk sådär hela tiden. Idag var det dags igen. Innan träningen. Det ser bara så torrt och äckligt ut. Verkligen inget för mig. I och för sig har jag aldrig vart förtjust i flingor. Det enda jag kan tycka är gott är cocopops, ni vet dom där chokladpuffarna som innehåller alldeles för mycket socker? ;) Och anledningen till att jag tycker om dom är att det är precis som att man har flingor i oboy. Det kanske man skulle ta och testa förresten? Då kanske flingor kan bli något för mig...Hm... fast det var ju det där med allt socker...

Nu sitter jag precis nyduschad och funderar på om jag ska måla mina naglar i väntan på att han ska komma och hämta mig igen. Det är egentligen inte så jobbigt. Det gäller bara att ta tag i det. Sagt och gjort.








Kommentarer
Postat av: char

Haha jaa.. och är itne dem typ hur äckliga som helst också?

2009-03-24 @ 23:47:53
URL: http://charlottaaw.blogg.se/
Postat av: Zizzi

Haha det vet jag inte:P jag har aldrig smakat men du ser ju bara hur smaklösa dom ser ut:P

2009-03-25 @ 16:03:42
URL: http://cookai.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0