Angående den traditionella julkalendern

Varje år vid den här tiden så brukar jag oftast inte kunna hålla mig till att ta en chokladbit om dagen i den rackarns julkalendern utan när det är julafton så har jag i själva verket inga chokladbitar kvar och har inte haft på flera dagar, haha. Så imorse när jag blev påmind av Julia om att jag faktiskt skulle ta min chokladbit så blev jag så fruktansvärt besviken. Den var sååååå äcklig! jag klarade knappt av att äta upp den :S Fattar ni, kan choklad ens vara äcklig? Funderar på om jag faktiskt ska gå och köpa mig en ny chokladkalender från ett annat märke? Jag kan ju inte bara skita i allt vad som kallas julkalender bara för att den smakade skit?

Idag har jag haft fullt upp därav den dåliga uppdateringen. har vart barnvakt åt min lillasyster som var hemma och var sjuk. Tyckte att hon skulle få göra något skoj så hon tänker på annat så vi satte igång tidigt imorse med att baka pepparkakor eftersom hon älskar att baka. kakorna blev riktigt fina. Vi gjorde till och med glasyr och prydde dem med. Eftersom vi bara hade en halv pepparkaksdeg hemma så lovade jag att vi skulle baka fler imorgon och vi åkte senare upp och handlade diverse saker till vårt julbak. När vi bakat klart pepparkakorna så åt vi en gpd lunch. thaimat blev det idag. Det är våran favorit!

När vi sedan hade ätit fick vi besök av farmor och farfar och pappa var också hemma, så då fikade vi med våra pepparkakor. Goda var dom. Vi hade även sagt att vi skulle göra lussekatter UTAN saffran så det gjorde vi. Tror dock att jag råkade döda jästen när jag värmde smöret och mjölken för varmt så att bullarna inte jäste vilket ledde till att dom blev helt misslyckade. Men dom var söta och jättegoda precis efter man tagit ut dom ur ugnen. Sedan blev dom som små stenar, haha. Undrar om vi orkar göra om dom imorgon? Ska nämligen passa henne då också.

En stor eloge till mig själv för det tålamodet jag haft idag med allt bakande. Det sa min farmor till mig. När vi var klara med allt bakande klockan fyra och jag för sörsta gången satte mig ner och kopplade av var det som att luften gick ur mig. Jag bara dog. inte konstigt det i och för sig.

Eftersom ingen i vår familj orkade eller visste vad vi ville ha för mat idag så åkte vi in till stan och köpte några klappar och sedan åt vi på restaurang. Det var mysigt. Inte ofta hela familjen ses nu för tiden. Det är alltid någon som har fullt upp med träningar/möten/vänner/partner eller diverse annat. Det är det jag tycker mest om med jul. Att man får vara tillsammans och umgås allihopa utan en massa måsten hela tiden. Dessutom spelar man massa sällskapsspel som jag älskar! hihi...







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0