104 saker om mig, Cecilia

1. Jag prenumererar på Vecko Revyn.

2. Förra sommaren längtade jag efter läxor.

3. Jag har alltid drömt om ett stort, kyrkligt prinsessbröllop.

4. Jag blir alltid jätte kissenödig när jag står framför dörren och gräver i väskan efter nycklarna.

5. Mamma kallade mig för "iafia" när jag var mindre.

6. Jag har en rosa Ipod.

7. Jag har varje morgon ångest för att jag inte vet vad jag ska ta på mig.

8. Jag har storlek 36-37 i skor. Men har haft 40

9. Jag har åsikter om det mesta och vill att saker ska vara på ett visst sätt.

10. Jag tror att livet tar slut när man dör. Den som tror på ett liv efter detta får gärna övertyga mig eftersom jag mycket hellre skulle tro så.

11. Har jag gett mig fan på något så gör jag det.

12. Jag vill absolut inte bo i något annat land än Sverige.

13. Jag älskar Marcus Franzén

14. Jag blir impad av folk som klarar att måla svåra saker i svåra perspektiv.

15. Jag är envisare än vad som är sunt.

16. Jag tycker bättre om Mc Donalds än Burger King.

17. Jag är artig och får dåligt samvete om jag inte ler jämt och tackar ordentligt (även om det bara är för en stencil läraren har delat ut till alla i hela klassen ...)

18. Det har hänt att jag har skrattat när någon har slagit sig bara för att det såg så roligt ut.

19. Jag är livrädd för att gå ute när det är mörkt, fast jag kanske inte borde vara det.

20. Jag har lätt för att lära. Om jag är intresserad.

21. Jag är rent odräglig när jag är på dåligt humör.

22. Jag blir glad av småsaker.

23.  Men jag blir också lätt ledsen.

24. Jag blir Jättelätt rörd.

25. Jag passar bara i brun ögonskugga.

26. Jag har aldrig köpt en parfym. Jag lever på gåvor och parfymprover.

27. Riktiga växter blir vanligtvis inte långlivade hos mig, men 2 kaktusar och plastblommor pryder min fönsterkarm.

28. Skor är min stora passion.

29.  Jag har ingen aning om hur mitt liv ser ut om tio år. Men det är antagligen väldigt olikt mitt liv just nu.

30. Jag vill verkligen inte bli en gnällig och bitter kärring när jag blir gammal.

31.  Jag är född samma dag som Enrique Iglesia och Darren Heyes.

32. Jag förstår inte dem som tycker om att springa långt, eller springa överhuvudtaget.

33. Överhuvudtaget är jag inte mycket för idrott.

34. Jag önskar jag kunde spela ett instrument riktigt bra.

35. De som står mig närmast kallar mig för Zizzi.

36. Jag är oerhört snabb på att skriva sms och behöver nästan inte titta på knapparna eller skärmen.

37. Musslor är godast i hela världen.

38. Jag är sockermissbrukare.

39. Jag vill ha 2-3 barn.

40. Jag är en kopia av min mamma.

41. Jag är farmors prinsessa, får allt jag pekar på, så har det alltid vart och kommer alltid att vara.

42. Jag säger "öööööh" alldeles för ofta

43. Fredrik och Jesper kallar mig för chefen.

44. Jag tycker inte om kyla.

45. Jag avskyr simhallar.

46. Jag har 11 kusiner.

47. Jag är piercad i näsan.

48. Jag tror alltid att jag är gravid när min mage spökar, trots att jag äter p-piller.

49. Jag är kung på att komma ihåg telefonnummer eller andra onödiga saker.

50. Jag avskyr att bada.

51. Jag uppskattar bambamaten. Den ÄR faktiskt god.

52. Jag har alltid iskalla fötter. ("likfötterna")

53. Jag är fåfäng och är aldrig nöjd med mitt hår mer än cirka 2min efter jag fixat det.

54. Henrik "Henke" Lundqvist är min stora idol.

55. Jag äter för mycket skräpmat på helgerna.

56. Jag äter aldrig frukost.

57. Jag är pedant.

58.  Jag kommer aldrig ihåg vilka filmer jag sett.

59. Jag kan de 4 sista siffrorna på alla i min familj + pojkvän.

60. Jag är rädd för åskan och oerhört rädd för spindlar.

61. Jag skulle vilja se en obduktion på riktigt.

62. jag tycker kaviar är världens äckligaste .

63.  Jag förlåter, för lätt.

64. Jag älskar choklad.

65.  Jag har brutit armen och opererat båda fötterna.

66. Jag är fruktansvärt nyfiken och gillar skvaller.

67.  Jag älskar att bli romantiskt uppvaktad.

68.  Jag avskyr falukorv, trots att det är en så praktisk rätt att laga.

69. Jag har vart på språkresa i England i 3 veckor och är fortfarande lika usel på engelska.

70. Lotta på bråkmakargatan är min favorit.

71. Om mamma fått bestämma hade jag hetat Evelin.

72. Jag kan inte göra några experiment med min tunga.

73. Jag klagar över att jag inte har tillräckligt med kläder, och får ändå knappt igen garderobsdörren.

74. Jag avskyr användandet av tre utropstecken i rad (!!!).

75. Jag har tappat 500kr en gång.

76. Mjölk är inte gott.

77. Jag har dålig humor. Men jag skrattar ofta.

78. Jag avskyr att komma försent.

79. Jag älskar när någon kliar mig på ryggen.

80. Jag tror på horoskopet i Veckor revyn.

81. Jag gillar inte att bli fotograferad.

82. Jag anser att vita tubsockor ENDAST får användas i sportsammanhang!

83. Jag håller pennan fel och trivs bra med det.

84. Jag har aldrig sett sagan om ringen. Och har inga planer på att göra det heller.

85. Jag har ingen balans.

86. Jag somnar nästan alltid när jag åker bil.

87. Jag är rädd för hundar.

88. Är fantastiskt bra på att göra slut på pengar.

89. Köttet jag äter vill jag inte ha välstekt eller rött. Medel blir bra.

90. Min favvodrink är rosa pantern.

91. Jag har haft en kanin som hette "tutte".

92. Jag har skickat brev till kungen och fått svar.

93. Jag stänger aldrig av min telefon.

94. Hatar disktrasor! Det är det absolut äckligaste jag vet!

95. Jag är tacksam att reta.

96. Jag är inte konflikträdd.

97. Jag kan äta vad jag vill utan att gå upp i vikt.

98. Snooze-fuktionen används 4ggr varje morgon.

99. Jag hatar att jogga.

100. Jag vill åka till New York.

101. Jag avskyr gropar i smöret.

102. Jag går av på 20:de busshållplatsen från Kungsbacka.

103. IKEA är en rolig affär.

104. Jag är kär i Stockholm.

Tror jag fick med ganska mycket om mig själv där. Undrar ni över något annat är det bara att fråga :)








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0