Saknar ni oss?

Oj oj oj vad det har vart tomt med skrivande här de senaste två dagarna. Förlåt, förlåt förlåt. Tror att Ellen har fullt upp med skolan och förtillfället med min bror också, Hihi. Idag är jag inte på bra humör, hela min dag började i katastrof sen har det bara gått utför! Och då pratade jag med en vän, Fredrik som stöttade mig och sa att hans dag bara blir bättre och bättre. Ja, men gud jag känner genast att min dag blev mycket roligare...not!

Om jag då ska göra en lång dag kort så får jag nog börja från igår eftermiddag för att ni ska förstå helheten. Jag sov hos min bästa vän Cissi, vi hade det jätte mysigt. Först gick vi och tränade och efter det så åt vi sushi, det hade jag aldrig ätit innan och det var faktiskt helt okej måste jag säga. Det är inte så att man blir sådär jobbigt mätt utan bara, mätt. Sen såg vi på Desperate Housewives innan vi somnade gott i hennes stora dubbelsäng :) Imorse var vi dödströtta och låg och
snoosade i över timme. Så nu har ni fattat gårdagen då ska ni få höra min förskräckliga dag.
Det började med att jag blev lite ledsen på Marcus för att han berättade att han skulle sova med Alle imorgon natt, och anledningen till att jag blev ledsen för det är att dom nämligen åker till Dublin med fotbollslaget fre-sön, och såklart hade jag velat sova och vara med honom kvällen innan han åker liksom. men det hade han ingen som helst förståelse för så nu tycker han att jag är dum i huvudet som blir "sur" för en sån sak. Men jag är ju inte sur liksom. Aja i vilket fall så gick jag upp till Siba där han jobbar och hämtade bilnyckeln för jag skulle låna bilen och göra ett par ärenden under dagen. Väl inne på siba ser jag även hans syster, då visar det sig att hon vill låna bilen kl 12. Det är om två timmar då, och det betyder att jag var tvungen att stressa hem och hinna göra alla ärenden innan klockan tolv. Det var ju inte riktigt vad jag hade räknat med men jag kan ju inte bestäma vem Marcus vill låna ut bilen till. Så då åkte jag ner till Statoil som ligger utanför Kungsmässan och skulle tanka, för att slippa både bensinstopp och tjat om tankning, Okej jag visste exakt hur mycket pengar jag hade på kortet och tankade därför så jag visste att jag skulle klara mig. När jag tankat klart får jag inte igen locket riktigt som det ska på grund av mina långa naglar som jag inte ville förstöra och jag vet att detta låter jätte fjantigt men jag chansade i alla fall på att det skulle funka och köra ändå, för jag är inte så pass bra att jag sväljer stoltheten och frågar någon om hjälp. Jag kommer in till kassan och drar mitt kort och får höra att köpet inte medges. "det är inte sant det är inte sant" tänker jag, jag har ju pengar kvar så jag ber kassören att testa igen eftersom att jag vet att jag har tillräkligt med pengar så den unga killen i min ålder kollar lite konstigt på mig och testar igen, men nej. Det gå inte! PANIK PANIK PANIK! Vad skulle jag ta mig till, Mina föräldrar jobbar, MArcus jobbar, Cissi jobbar.. Alla jobbar ju för sjutton en onsdag klockan 11. Men jag tar upp min mobil och ska precis till att ringa Marcus och höra vad jag ska göra när jag kommer på att min mobil är död sedan igår kväll. Detta kan inte bli värre tänker jag då. Jag trodde seriöst att jag skulle skämmas ihjäl, kände mig som världens fattigaste människa. Som om det inte var pinsamt nog att inte kortet funkade så fick jag be om att låna telefonen också :S¨Marcus jobbade ju men sån tur var så svarade han och förklarade lugnt att han kunde ringa sin syster som ju var på väg ifrån kungsmässan precis som jag. Men hon had intem obilen med sig fick jag reda på efter 20min när han ringde upp till Statoil och killen i kassan säger att det är till mig. Gud vad jag skäms. Så det enda han kunde göra nu var att fråga sin chef om han kunde få låna pengar och springa över till mig. Men detta tog ju också sin lilla tid och på denna tiden hade jag fått tillåtelse att springa bort till SEB och testa att ta ut pengar. Det funkade inte heller så Jag springer hela vägen in till kungsmässan och upp till Cissi och fick låna pengar av henne. När jag är halvvägs på parkeringen bort till Statoil möter jag Marcus, han har då redan löst ut bilen och jag faller in i hans famn och börjar störtlipa. Jag var helt slut. Så vi går tillsammans bort till bilen och han hjälper mig med bensinlocket. Sen åker jag hem. stress stress stress. In och fixa alla ärenden och sen åka och lämna bilen till Sarah som också hade en tid att passa. Nu sitter jag här framför datorn och dricker min oboy, lovar mig själv att alltid ha kontanter i plånboken och aldrig urladdad telefon. Fy, blir helt matt av att tänka på dagens händelser.
Nu ska jag se Gossip girl. Vi hörs kanske senare.








Kommentarer
Postat av: hanna

fy! ja fick typ tårar i ögonen när ja läste! ja hade oxå brutit ihop totalt! stackarn!!

2008-10-22 @ 22:14:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0