Jag är värdelös

Lunch...Vad sjutton ska jag laga till lunch? Jag har noll fantasi. Eller det enda jag möjligtvis kan komma på är;

1. Makaroner & Köttbullar (ingen sås för det vet jag inte hur man gör)
2. Korv m. Bröd alternativt pommes frites eller makaroner där med.
3. Fiskpinnar & potatismos (gärna pulvermos eftersom det går mycket fortare)

Ja ni ser ju själva. Jag är inget fan av att stå i köket. Laga mat är det tråkigaste jag vet. varför är det så? Jag vill vara duktig på att laga mat. Som min mamma. Hon är kung på det. lagar alltid god mat och kommer på massa olika egna recept. Jag har många gånger sagt till henne att hon borde bli kock istället för att stå och laga mat till skolelever.
Varför kan jag aldrig få ärva dom bra sakerna då? Jag tror att det handlar om dels intresse men också att jag är lat. eller det kanske hänger ihop. Jag tycker inte att det är roligt att stå i köket och laga mat i flera timmar som man sedan äter upp på 30min. Och dessutom måste man ta hand om disken och allt efter det med.

Hur ska det gå för mig när jag flyttar hemifrån? Ska jag leva på dessa tre rätterna? Nej det går inte. Min bror sa en rolig sak till Marcus en dag för någon månad sen när jag hade misslyckats med spagetti och köttfärssås (ja, det går att misslyckas med det.) I vilket fall så sa han såhär "Marcus...Det är nog bäst att du lär dig laga mat för du kommer inte vilja äta zizzis mat!"
Haha han har rätt. Jag kan de enkla rätterna men när vi ska avancera till en högre level så får någon annan ta över. Kanske därför det alltid är Marcus som får laga mat till oss haha. Och dessutom så hatar han både pomms frites och korv så då faller ju ytterliggare ett alternativ från min matlista bort. Bad for you.

Kommer ni ihåg den där matsedeln som skolan skickar med hem varje läsår? Man ser vad det ska vara för mat varje dag i ett helt år. Den skulle knna vara ett bra alternativ för mig att följa. Dels för att det är hyffsat lätta saker och dels för att jag inte har någon fantasi att komma på något själv varje dag. Sen kan man ju såklart lyxa till det när man känner för det och inte följa den till punkt och pricka men dom dagarna som man inte kommer på vad man ska göra är ju den ett superbra alternativ.

Men idag ska jag komma på något själv...Får gå ut till frysen och se vad som finns. I värsta all får jag väl ta fram en kokbok och hoppas på det bästa. Men att äta min mat sker på egen risk ;)

Ps. Jag kan laga tacos också ;)








Kommentarer
Postat av: Jessie

Vi får laga varannan dag i Halmstad. Och framförallt tillsammans! Fatta va mysigt hjärtat :) Jag ska lära dig allt jag kan. Nåväl, det tar inte jättelång tid men har ju lagat så mycket mat hemma hos pappa. Och såg får vi prova nytt hela tiden så vi är kungar (drottningar) på att laga mat efter tre år! :)

2009-04-12 @ 03:23:04
URL: http://karinjessicamaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0