Resedagbok

Marcus har skrivit resedagboknär han var borta i Hemsedal som han ville dela med sig av här på bloggen som ett gästinlägg. Sista dagen har han inte skrivit om än men när han gör det, om han gör det så får vi göra en uppdatering :)


japp då var man framme i Hemsedal och har precis tagit en första kvällspromenad i den lilla byn. resan gick väl helt okej, förutom när mamma blev lite förvirrad när vi åkte igen Oslo. hahaha det var kul, mamma fick typ panik av alla vägar och den dålig färdbeskrivningen som hon skrev ut. En sak som var lite roligt på vägen, var när mamma skulle åka igenom tullen för första gången.


Det började ganska bra när vi åkte till första delen av tullen där man då ska betala och det var ju inga problem tills vi kom till den andra delen av tullen då mamma inte visst vilket håll vi skulle ta. det fanns två filer och välja på, så vi hade en 50 50 chans att ta rätt. vi valde filen till höger för det kändes rätt och wolla! Lastbilstullen. jag nästan föll ihop av skratt och en av tullpersonalen från tullen med privatbilar tittade på oss och man såg nästan vad hon tänkte: Nu kommer en sån där jävla svensk dumfan. hon passade förbi oss tullen och vi åkte vidare.


mvh Marcus 23,33 söndagen den 12/4





Jag känner mig naken!

Alla som känner mig vet hur mycket jag gillar och trivs runt all elektronik och nät kommunikation. men tror du något så enkelt som en jävla mobil skulle funka. nejdå!

helt jävla naken är jag här uppe.


Men på tal om annat då, så drog jag med Sarah till hennes jobb och drack lite vin och tog några shot tillsammans med hennes arbetskamrater. Efter det så drog vi vidare till det dom vill kalla nattklubb och träffade flera av henne mates. Det sjuka var att jag kände två personer av dom. Pinsamt situation tyckte jag eller blev mer överraskad av det. sen gick vi hem och förberedde inför morrondagen.


00.00 söndagen den 12/4





Ja då var det dags att ta sina första åk i backen. strålande solsken och det var plus minus 0 grader typ, Perfekt. Första, Andra, Tredje åktet gick bra. Amanda vågade allt mer och mer tills den gången det bara tog stopp och Amanda åkte kana hela vägen ner på en backe. Jag hade åkt i förväg från alla och satt säkert och väntade i 20 minuter innan någon kom. Plötsligt så såg jag en liten rosaklädd tjej på rumpan ner i backen. då föll jag ner i gapflabb. Senare fick jag träffa Sarahs pojkvän Erik som ja va kan man säga, var grymt bra på åka. Så jag åkte med Sarah och Erik ett tag, men det var inte lika kul. Dom åkte nämligen så fort och njöt inte alls av själva backen utan det skulle vara ner och upp och så fort som möjligt ner igen. kul kul. sen resten av dagen låg jag och sov från klockan 3 till 8 på kvällen.


21.00 måndag den 13/4





Då var det dags och gå upp igen och åka. Jag var taggad som fan för att åka idag. solen sken till en början men blev allt molnigare och molnigare. Mamma klagar och gnäller för att hon inte orkar åka. Det tycker jag är skit kul, hahaha klena mamma. Sarah är inte  heller så sugen på att åka så det återstår typ bara mig och Amanda. Kul att pappa ska komma snart iallafall. så man har någon som är som mig, CP!

Nu har vi ätit köttbullar och pasta, helt okej. Sen ska vi ut igen och köra.


Hemmet saknar jag som fan. allt där hemma alla människor.

 13.53 Tisdagen den 14/4





japp nu var det dags med middag med hela familjen. Pappa har precis anlänt och Sarah har kommit hit för att visa upp sin Erik för pappa. hahaha hon är så nykär så det bara skriker om det. Väldigt roligt och se faktiskt, har nästa glömt hur det känns. ja nu sitter man här ensam med alla respektive utom jag och min lilla syster. Så jag gissar på att vi får hålla ihop denna helgen. Faktiskt så har vi det, jag och Amanda har hållit ihop. Vi har åkt tillsammans när mamma och Sarah inte orkade åka mer, då självklart ställer positiva brossan ställa upp. Jobbigt får jag inte säga att det är. Det är bara kul och vara med min syster.


20.21 tisdagen den 14/4





Onsdag, Onsdag härliga Onsdag, nu är det bara 1 dag kvar om ens det till jag får träffa denna person. Just denna person som jag saknat mest här uppe. En dag kvar. Nu har jag precis kommit in efter en jävligt rolig dag av snowboardåkning. idag blev det hoppning för mig och Amanda. vi hittade lite egna hopp i backen, det var kul. Har dock börjat få ont i nacken av att man bara tittar åt ett håll, oftast. Nej nu ska vi äta våfflor och ha det gött.


14.04 onsdagen den 15/4


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0