En härlig bok

Som de flesta kanske läst så är jag ett fan av Mia Törnblom, tycker att hon verkar vara en otroligt härlig person med sunda inställningar till livet. Hon tar livet med en klackspark och är alltid glad. Tänk vad fantastiskt at att kunna leva ett sådant liv.

En härlig bok är den senaste boken hon släppt och jag köpte den och fick den signerad av självaste Mia.
På baksidan står det såhär;

En härlig bok. Vad mear jag med det? Helt enkelt en bok där jag har samlat tankar och budskap som jag hoppas ska ge en daglig dos av glädje, hopp, styrka, mod och insikt.
Bär den med dig och läs efter behov. När som helst och var som helst.
Jag vill att boken ska fungera som en följeslagare i vardagen.
Den ska peppa dig när du är glad, ge tröst när du känner dig nere och påminna dig om att det är du som väljer vilket liv du vill leva.

I en hälig bok har Mia Törnblom samlat 366 tankar och budskap som varit viktiga för henne. sådant som kanske kan tyckas självklart men som vi ofta glömmer bort. I boken finns också utrymme för egna tankar och reflektioner.

När jag köpte boken av Mia tittade hon mig i ögonen och sa " Cecilia, lova mig nu att du faktiskt skriver något bra om dig själv i boken varje dag, då kommer det att kännas mycket lättare efter ett tag!"
Jag lovade både Mia och mig själv att försöka, det är många som jag pratat med som gör det och som tycker att det är ett jättebra sätt att berömma sig själv på. Det handlar bara om att få in vanan att ta sig tid 5 min varje kväll och skriva något bra. Många tänker säkert att 5min det är väl inte så jobbigt det är ju inte alls lång tid, men det handlar ju faktiskt om att man ska komma ihåg och göra det varje dag också.

I vilket fall så hade jag tänkt försöka lägga ut Mias budskap och funderingar här på bloggen varje dag och hoppas att det kan få fler personer att tänka efter. Så i nästa inlägg kommer hennes budskap och funderingar från 1-9 Januari.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0