fyra förebilder

Alla har vi säkert någon person som vi ser upp till och tycker lite extra bra om, vare sig det är en kändis eller en person i vår omgivning. Tänkte beskriva tre personer som jag känner lite extra för och som jag tycker har en stark personlighet.


1. Mia Törnblom

Förvånad? Nej jag skulle inte tro det. Men hon har faktsikt en underbar personlighet och när man har lyssant på hennes böcker så tror jag att man får lite större inblick i det hela. Hon har också föreläsningar som man kan gå och lyssna på. Tror att det var i februari eller mars som hon skulle till Göteborg. Skulle jätte gärna gå dit och lyssna.
Anledningen till att jag gillar Mia så mycket är att hon tar livet med en klackspark och verkar i det stora hela vara glad nästan jämt. Hon har en otroligt sund inställning till livet och försöker och fokusera på alla bra saker istället för de dåliga och som jag ser det så verkar hon lyckas ganska bra. En glädjespridare helt enkelt.






2. Carolina Gynning

Jag gillar henne. Jag tycker faktiskt att hon verkar ha en himla skön personlighet. Det är säkert jätte många utav er som tycker att hon är en riktig slampa/bimbo/bitch etc. Och som tycker illa om henne för att hon har fått så pass mycket publicitet på grund utav sitt medverkande i dokusåpan Big Brother. Jag tycker hon är cool.
Anledningen till att Carolina är en utav mina förebilder är att hon har en vilja av stål. Har hon bestämt sig för något så ger hon sig fan på att klara det. Hon har en självkänsla så det heter duga. Det kommer hon långt på.  Hon verkar också vara rak och ärlig i det flesta lägen. Dessutom så tycker jag att man alltid hör henne skratta och vara glad vart man än ser henne. Även när jag läst hennes bok Ego girl så förändrades mina tankar om henne.
Hon är tuff, självständig och får det hon vill punkt slut.






3. Karolina Klûft / Henke Lundqvist

Egentligen så behöver jag inte säga något alls om Karolina och Henke. Valde att skriva samma motivering till dessa två personer eftersom jag tycker de är ganska lika i sättet (min motivering).
Har svårt att tänka mig att dom överhuvud taget kan vara negativt inställda eller sura och griniga? Det som är så skönt med dessa två personer är att dom trots sin stora framgång inte gjort den minsta antydan till att tycka att dom är värda mer än någon annan. Tycker det är det värsta som finns när människor som lyckas inom något blir stöddiga och dryga. Det är ju faktiskt tack vare omgivningen som många lyckas inom vissa grejer. Kan ta ett så simpelt exempel som Blondinbella eller någon annan stor bloggare. Inte hade dom lyckats så bra om dom inte hade några läsare? Ni fattar grejen. Skönt att Henke och Karolina är ödmjuka trots sin framgång!




Förresten så är Henke min drömkille!
Skulle han vilja ha mig hade jag inte tvekat en sekund!


Ps. Michael ville att jag skulle nämna han i detta inlägget så bäst att jag gör det då:) Han är förövrigt också alltid glad!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0