Evighetens hopp...

Sitter och lyssnar på ted Gärdestad just nu. Så himla fina och mysiga texter.
Texter som går rätt in i hjärtat och hugger till.
Kommer och tänka på min morfar när jag lyssnar på honom. Första gången jag fick en uppfattning om vem Ted var och hans historia + låtar var en gång när jag var och hälsade på min morfar. Vi satt och kollade på en dokumentär om honom. Jag minns att jag tyckte det var så himla sorgligt att han tagit livet av sig så ung. Ändå var jag kanske bara typ 8 år när jag såg detta.

Tänk vad mycket man kan sakna en person. Hur mycket jag skulle kunna offra eller ge för att få träffa alla mina nära och kära som lämnat livet här på jorden. Bara för en dag. Ett sista farväl.

Små saker blir så betydande för hur man kommer att minnas en person. Som med morfar. Han knuffade en alltid lite på axeln när man satt och åt om han typ ville att man skulle ge han smöret. Och så skrattade han sådär härligt samtidigt när man blev irriterad på att han bara inte kunde fråga om smöret utan knuffade till en istället :)
Likaväl kommer jag alltid minnas att min farfar säger "de va de de" när vi ätit klart middagen eller frukosten. Alltid! Eller iallafall alltid när jag är där. Han säger "De va de de" och jag svarar skrattade "ja det var de det" :)
Nu är min farfar inte död än och tur är det! Att jag har några kvar att hälsa på och älska :)


Ja det var de de ;)

Inatt hade jag bortamatch. Åkte och tränade med jessie igår kväll. Hann intem er än hem innan jag åkte med bussen till Marcus :) Vi spelade fifa (tv-spel) Och jag sög verkligen. Gjorde typ glidtacklingar mitt på planen när jag inte ens var i närheten av bollen hahah, men jag lär väl mig så småning om. Sedan såg vi på komediserier och sov gott :)
Jag tycker det är jätte underbart att det nästan är ljust ute hela dygnet nu. Kändes ju typ som kl var 17-18 igår när hon var 22.


sol, vind och vatten är det bästa som jag vet....
men det är på dig jag tänker i hemlighet....

Jag har kikat in lite fina sommarmöbler som jag gärna hade tillbringar ett antal timmar i nu till sommaren :)



Härlig soffgrupp med avslappnat intryck i konstrotting. Som för övrigt är mitt favoritmaterial just nu. Hade gärna haft den här soffgruppen på vår altan. och i min lägenhet sedan.



Hur sköna ser inte dessa ut att vara då?



Den här stolen tyckte jag var döfräck och likaväl den här vita stolen nedan med bord



Denna hade jag velat ha till min lägenhetsbalkong som jag drömmer om. Perfekt storlek.



Här är min verklighet. Vi har precis införskaffat en hängmatta från fatboy :)
man kan lätt ligga två bredvid varandra :) Helt underbart.



Sist men inte minst :)
Hade gärna legat och halvsovit i denna en varm sommarkväll. Ligga och titta på solnedgången...
29 000kr
Som hittat?


Nu ska jag snart lägga mig i sängen och läsa den nya vecko revyn som kom idag :)
Imorgon ska jag kolla när min lillasyster går ut nollan :)
Hon har blivit så stor nu. Hon är i stadiet då hon är lite kaxig och tyken. hihi...
Efter skolavslutningen ska jag iväg och är inte hemma förens vid 12. så får se om vi hörs något mer innan torsdag. Då ska jag förresten jobba hos rävarna 9-17 :)

Förresten så behöver jag tips!
Nästa onsdag ska vi ha enhetsfest med jobbet (det vill säga typ "firmafest") och temat för festen kommer att vara "ursäkta jag kom fel..."
Detta innebär självklart att vi ska vara utklädda ;)
exempel på "jag kom fel" utstyrslar är strandtjej, cown, skidsemestrare, sotare... you name it!
Men jag vill ha en extra rolig utklädnad. Den ska inte vara för svår att fixa och inte för jobbig. Jag vill samtidigt se snygg ut men inte typ baltjej. Utan utklädd, rolig och snygg ;)

KOM MED FÖRSLAG!!!


Puss och godnatt!









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0