Min helg

Fredag:

Jag åkte hem från Marcus när han skulle börja jobba, äntligen sol tänkte jag och började längta tills jag kunde hoppa av bussen, klä av mig och ligga och pressa på altanen. Jag hann inte ens hem innan min bror ringde och hörde om jag kunde hämta honom eftersom bussen inte gick enda hem till oss. Vi stannade på vägen för att köpa glass. Den nya Ben&Jerry glassen, sorbet, Jamaican make me crazy. Måste tyvärr säga att jag var besviken. Kanske för att jag aldrig vart ett fan av sorbetglass och denna smakade precis som vilken annan sorbetglass som helst.
Eftersom att solen gått fullständigt i moln (till min stora förvåning) under tiden vi hade hunnit äta glass så satte jag igång och gjorde mina naglar. Riktigt stolt över dem faktiskt.

None

Förresten när jag visade denna bilden för M och försökte få lite medhåll om att den var otroligt snygg med min fina sjal som bakgrund skrattade han och sa att han förmodligen skulle vara bög om han skulle säga till mig att det var en jättefin bild när jag visade den. Orättvist tycker jag. Inte måste man vara bög för att säga att en bild med mina naglar på är fin, eller? ;)

Eftermiddagen löpte iväg i en rasande fart, jag hann inte så mycket mer än att bli klar med mina naglar innan dt var dags att klä sig för det kommande födelsedagsfirandet. Dags att åka in till Kungsbacka möta upp M och köpa present till hans pappa (födelsedagsbarnet som firades). Vi hade bråttom att hitta något eftersom hans sista kund, som råkade vara alle, hade dragit ut på hans arbetstid 30min. Därför fick det bli något inne på Siba. Jag kom på den briljanta idén att köpa en upplevelse. Vi valde ett paket som hette Världens kök. I det paketet ingick en middag för två på en utlänsk restaurang i valfri stad. Hans föräldrar blev oerhört tacksama och jag tror dom blev glada för att få en stund ensamma, bara dom två.

Vidare åkte vi in till Liseberg för att fira hans födelsedagg med en femkamp. Jag, familjen Franzén och så Sarahs pojkvän Erik. Jag älskar 5kampsspelen även om man inte är superduktigt på de flesta så blir man otroligt taggad att fortsätta spela och sätta sitt gamla rekord ;) 
5 olika grenar, vi hade olika vinnare på varje gren vilket var roligt. Jag vann den när man ska banka ner så många stockar som möjligt när dom ploppar upp ur hål hela tiden.

Här kommer Lisebergsbesöket i bilder:

Jag bad mamma ta en bild på min dagens outift men hon missuppfattade det hela lite genom att ta bara på min överkropp. Kan bero på att hon satt och pratade i telefon samtidigt. Dessutom ser jag jättefet ut i Marcus stora tröja.   Här växlas det ut femkampsbiljetter   Första grenen ut, Waterball   Sarah & Erik   Marcus i mina coola brillor   Närbiler älskar Marcus. INTE jag!   Den här var sjukt svår! Man skulle ladda om geväret mellan varje skott och samtidigt försöka skjuta ner så många ankor som möjligt på tid. Men som van CS-spelare så förstår jag att detta var en Peace of cake   Nej jag stör mig inte alls på att ingen sa till att jag hade en sån    Janne, han kunde minsann mata hästar han! Pris fick han och allt. Det var han så glad för på sin födelsedag och allt ;)   Här kollar sarah och Agnetha in poängställningen      Det här är grenen jag ägde på. Alla låg runt 400 poäng medans jag glänste med mina 610 poäng! Stolt!     Marcus valde att lägga fokus på ploppen istället för mig. Schyssta klubben här ja! Och vann gjorde jag inte det heller.   Men chips det vann vi! Bara dippen som saknas här sen är kvällen som gjord...   Här avslutas vår kväll på Liseberg med att besöka glasscafét Ben&Jerrys.  

Efter Liseberg åkte vi hem till dem och åt räkor. Fantastiskt gott. Jag höll dock på att somna i bilen hem så var sjukt trött och fråga mig inte varför för sömn hade jag fått tillräckligt. Vidare fortsatte kvällen med att umgås, pröva spikmatta och mysa till det framför tv:n.
Lyckad dag!

Lördag:

Pigga och utvilade börjar vi med att tvätta bilen invändigt, mcket rolig sysselsättning haha. Vi drar sedan in till Kungsmässan för att han ska spela match. Jag springer ett ärende upp till Kungsmässan och köper ett boxerabonnemang och hämtar antenn och skit så att vi ska kunna se på tv inne i hans rum. Verkligen skönt att slippa se på webbtv hela tiden. Därefter kollade jag första halvlek på hans match för att sedan skynda in till Göteborg för att se mamma och Cissi springa det berömda halvmaratonet, Göteborgsvarvet. fattar ni? 2,1mil. Det är ju helt sjukt. Man kände sig allt bra lat när man ser 80 åriga gubbar komma springades med sina puckelryggar. Inget hindrar dem minsann. Det var då svårt att komma på en ursäkt till varför man inte sprang. men jag har inte viljan helt enkelt. Sprnga är som sagt det tråkigaste jag vet. Här kommer två bilder på mina duktiga tjejer.

     

Hon är allt bra snygg min mamma :D

När vi kom hem ställde vi oss och gjorde hemmagjord pizza. Sjukt vad mycket godare det är än vanlig köpepizza.
Efter middagen åkte jag hem till Cissi och hjälpte henne att göra mat tills hennes släktkalas hon skulle ha idag. Det var trevligt att bara sitta och laga mat och prata tillsammans. Det behöver inte alltid vara så avancerat och att man ska hitta på nya saker att göra varje gång man ses. Kul att bara sitta och tjöta och ta det lugnt liksom. Halv ett lämnade jag den trötta löperskan, åkte och hämtade Ellen och Jakob hos ett par kompisar och åkte hem och sov. Konstaterade när jag la mig att det var över en vecka sen jag sov i min egna säng. Fast det enda som är bättre med min säng än Marcus är att jag har duntäcke :D Hemma sover jag med dubbla tuntäcke när jag sover själv. Sjukt mysigt.

Idag söndag har det inte hänt allt för mycket saker, vart med Marcus, Alle och Spöket. Fixat antennen till tv:n. tur att vi har en vän som Alle som är elektriker. Så nu har vi tv i rummet. När det var färdig fixat vilket tog typ hela dagen spelade vi tennis och sedan kubb. Det var jätteroligt. Så himla längesen jag spelade det.

Nu sitter jag här i soffan och skriver detta inlägg, har lämnat Marcus till att spela själv en stund. Funderar på om vi ska lägga oss snart eftersom jag är dötrött, har världens huvudvärk och ska upp och jobba på skolan tidigt imorgon. Lär inte bli så men det är väl tanken som räknas?









 
 








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0