dan före dan ... före dopparedan

Imorgon är det dags, vi ska sätta in våran gran! Äntligen kommer det bli lite julstämning i huset och någonstans att lägga alla julklappar som bara växer i en hög på mitt golv. Det känns ganska overkligt när man tänker på att det faktiskt bara är 6 dagar kvar tills det är julafton. Var är vintern liksom? eller framför allt, vart är snön?
5 dagar innan julafton tycker jag är alldeles lagom att ta in granen, då hinner man bygga upp lite stämning. Vet att många brukar ta in och klä den 2 dagar innan och till och med EN dag innan.
Hallå? jätte omysigt, då hinner man ju knappt beundra den och alla julklappar innan det är dags att dela ut dom.
Förra året minns jag att det största paketet som låg eller rättare sagt stod vid granen var till mig. Snacka om att alla vi tre syskon gick och beskådade och verkligen funderade på vad det kunde vara. Inte så vanligt att det största barnet får störst paket. Brukar ju oftast vara så att paketen minskar i storlek ju äldre man blir (Om man inte får en bil i julklapp då).

Imorgon ska jag förresten jobba på en skola här i Onsala. Ska ta hand om en klass i 3 timmar medans alla lärare är på julmiddag. Det ska verkligen bli intressant, det enda jag vet är att vi ska gå och äta lunch klockan 11.15 och att jag ska vara där klockan 10 tillsammans med en annan vikarie (vet dock inte vem) men det går säkert skitbra.


 Vi har alltid haft kungsgran hemma. Jag tycker personligen att det är mycket snyggare. Den är större och bredare, den är liksom mer kompakt. Den vanliga granen ser så fjantig ut tycker jag. Men men, smaken är som baken, delad, och tur är väl det. Hade vart lite jobbigt om alla i hela världen ville ha samma sorts gran, då skulle det ju bli garanterat svårare att få tag i en inför jul. Nackdelen med kungsgranen är at den är dyrare, i år ligger vanlig gran på 180kr medans kungsgranen ligger på 480kr. Tur att man bara firar jul en gång om året!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0