FICKOR FÖR FLICKOR UF!

Min dag har inte varit så intressant så jag skippar att berätta om den..
går istället direkt på vad som kommer ske ikväll.. Jo, jag och mina tre bästa tjejkompisar Mimmi, Linnéa & Amanda (ni vet dom som gjorde en födelsedagsmiddag åt mig) har startat ett UF företag, och jag tror säkert att dem flesta vet vad det är.. men för er som inte vet så är ett UF företag, något man startar om man läser ämnen som företagsekonomi, små företagande och lite andra sådana ämnen, självklart är det upp till varje skola för att delta.. det är som en tävling, fast man tävlar om vem som har bäst uf företag, monter på mässor, bästa produkt/tjänst osv.. man startar alltså ett företag under tiden från augusti-maj ungefär..

och vi fyra tjejer har skapat ett företag som heter FICKOR FÖR FLICKOR UF. tufft namn va?!
Vår prdukt är en enkel & väldigt snygg boxer trosa med en påsydd ficka ungefär vid ljumsken. där i kan du lägga vad som får plats. en kondom, en sedel eller en tampong.. och nu kanske ni tänker "åh, dem härmar dem killarna som gjorde kalsonger med inbyggd kondom ficka.." men NEJ det gör vi inte.. vi har bara vidare utvecklat deras idé och sett behovet hos oss kvinnor i munstruationsåldern ;)

Så ikväll har Skene Järn (en lokal affär, med allt du kan tänka dig!) annordnat en tjejkväll och vi har fått lov att sälja vår produkt där ikväll, vilket är toppen! nu kan vi äntligen se om vi har lyckats och vad dem tycker om dem.. :) jag hoppas verkligen det går bra, vi har kämpat som dårar och lagt ner väldigt mycket tid på det här, även om det är sjukt kul så är det även sjukt jobbigt att driva ett företag!


kanske hinner skriva senare.. nu ska jag snart ta och åka iväg!

Håll tummen för oss, och änska oss lycka till :)


Love, e


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0