att jobba på ett solarie....

Jag jobbar som sagt på ett solarie här där jag bor, 4 solarium och två massage rum och lite andra rum som skall städas. Jag jobbar två dagar i veckan och ibland någon gång på helgerna. fick detta genom släkt och jag tycker det är ett bra jobb, jag jobbar 1 tim och 15 min varje gång och det passar mig :) när jag började jobba varnade en annan kvinna mig som jobbar där sen tidigare att det finns skumma människor och ungdomar som hänger där om kvällarna.. så jag har alltid haft med mig min mamma eller syster, låter jätte barnsligt kanske, men det finns varken kameror där eller någon annan som jobbar!

jag har mött på tjejer som suttit och hängt där för att dem inte har någonstans att gå och jag har såklart bett dem gå, det har varit människor jag känner och människor som jag aldrig sett. Men idag mötte jag för första gången en konstig människa..

där massage rummen är, är också personal rummet och dit är alltid låst så den delen brukar jag ta först då det såklart är stängt på kvällarna.. så idag när jag skulle börja städa ute i hallen och bland solariumen så ställer sig en man upp väldigt hastigt. Han är medellång man i 45 års åldern och välklädd antagligen kommer han från jobbet. Han säger hej och frågar om det är jag som städar där. jag svarar glatt ja och ler. han fortsätter och säger att han väntar på solarie 4 och att det är upptaget.. jag tvingar fram ett hehe okej och tittar bort. han fortsätter babbla om att han solar där flera gånger i veckan..
sedan går jag in till personalrummet och låser efter mig..

min syster frågar vad jag håller på med och jag berättar vad som hände.
det va ju bara en super trevlig kille och jag kunde inte börja städa då alla var upptagna med solariumen..
vill även tillägga att jag kände en svag doft av alkohol och detta fick mig att ringa hem till pappa och berätta, pappa säger att han kommer om 5 min. några sekunder efter knackar det på dörren in till personalrummet och jag tänker NEJ NEJ NEJ NEJ!

där står han och hänger med armen mot väggen, även en kvinna i 35års åldern står där och tittar på mig, hon ska precis gå.. han frågar hur länge han får sola och jag säger tio minuter eftersom vi stänger nio. han säger 15 min och ler och jag säger nej, det är min chef som säger nio så tyvärr. han säger att han känner min chef och att han får sola 15 min. kvinnan tittar på mig och känner samma obehag som mig och säger ne men hon vill väl inte bryta mot reglerna! han säger men jag får sola 15 min.. sedan går han till solariet och kvinnan ler nervöst mot mig och går..

denna gången kände jag verkligen alkohol lukten av honom! pappa kommer sedan.. och jag börjar städa där ute precis som vanligt. sedan kommer han ut och ser pappa då säger han bara hejdå och ger mig en blink.. jag står tyst och tittar på pappa.. pappa ser sedan att han sätter sig i bilen utanför och kör som en galna UTAN registrerings skylt!


en stor applåd till dig som orkade läsa.. blev hela versionen!
visst låter han som en trevlig kille? men när jag själv stod där med honom och kvinnan kände jag hur räddare och räddare jag blev. han blev bara otrevligare i rösten och i ögonen.. han va påverkad av alkohol och han körde olagligt. sådana människor borde straffas jävligt hårt för såntdär! just nu hoppas jag bara att han inte skadar någon i trafiken och att han faktiskt åker fast.. hade jag träffat honom i vanliga fall, hade jag trott han va stenrik och hade en fin familj i ett stort hus..

hissen gick helt enkelt inte ända upp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0