Mitt uppe i all julstress

Idag har jag vart uppe med tuppen, började med att ta en dusch det första jag gjorde imorse. Därefter gjorde vi i ordning oss jag min syster och Marcus. När han åkte til jobbet så åkte jag och Julia med in till stan för att göra våra sista ärenden. Började med att åka och hämta min pojkväns julklapp. Blev verkligen nöjd med den, och det bästa utav allt är att han inte har den minsta susning om vad det är för något. thihi. Han tror nämligen att jag har beställt den från internet. Men ack så fel han har! Jag har nämligen köpt en rakapparat på elkedjan här i Kungsbacka, bara att den har vart undanlagt i mitt namn i cirka 1½ månad haha. Därför tror han att jag har väntat på att beställningen ska komma. Eftersom min bästa vän jessie jobbar i affären så fick jag den till är jättebra pris och det är jag dig evigt tacksam för!



När vi sedan vart där skulle vi vidare till Kungsmässan för att dels byta ett par julklappar som jag köpt till bättre saker som jag kommit på och dels köpa några som jag inte hunnit med ännu. Kungsmässan öppnar klockan 10.00 och jag var där 10.09 och det fanns inte en enda parkering ledig. Blev lite rädd att det skulle vara knöckfullt i alla affärer och att jag inte skulle få tag på allt jag behövde. Men det gick bra. Startade i Siba där jag fick stå i kö i 30min. Det var faktiskt ganska lugnt i de andra affärerna. Eller typ som en vanlig lönehelg. Fick tag på allt jag skulle ha och nu känner jag mig riktigt nöjd.

Idag har jag även bestämt mig för att färga håret brunt. Det var Marcus som kom med förslaget igår när vi pratade om Carolas hår i samband med mitt blogginlägg om henne. Eftersom jag är en impulsmänniska så måste jag göra det direkt. Har alltid vart sådan. När jag väl får för mig att göra något så vill jag göra det direkt. Sagt och gjort, jag gick till min Vän Cissi som är frisör på Kungsmässan och fick råd om vilken färg som skulle passa mig bäst. Så efter jag skrivit klart detta inlägget så är det dags för min förvandlig. Är dock lite rädd att jag ska bli jätte missnöjd eller as ful. Tur att det bara är att färga om det i fall jag inte skulle vara nöjd.
I värsta fall så får jag tillbringa min julafton 2008 med en bad hair day. Haha.

Ikväll blir det uppesittarkväll med Lotta (Bingolotto). Satsar på att vinna en kosing så jag går plus med alla klappar i jul. Lär springa mellan rummet och tv:n hela kvällen eftersom jag inte har hunnit städa mitt rum riktigt än. Ska också lägga in lite bilder från kameran och ladda den. Skit också! Kom på nu att min laddare till kameran är hemma hos Marcus! Det var inte bra. Den måste jag på ngot sätt hinna hämta innan imorgon eller imorgon. Kan ju inte sitta med en urladdad systemkamera på självaste julafton. Det måste lösas. Vi hörs antagligen under kvällen i någon paus eller dålig/tråkig snutt i programmet.

God jul allihopa!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0