Fars dag!

Varför denna ständiga paketångest varje år i maj och november? Ska det vara så fruktansvärt svårt att hitta på en present till sina föräldrar som inte kostar för mycket men som ändå är ett bevis på att man bryr sig och visar omtanke?
Jo, jag tycker faktiskt att det är lika svårt varje gång. Jag menar mina föräldrar har inte precis flyttat hemifrån så dom har allt som behövs i hus och hem, om inte något lyckligtvis skulle ha gått sönder i denna tid, kläder det har dom också massor och hur svårt är det inte att köpa kläder till någon som är ett modelejon?
Tänk dig bara vad en skjorta kostar, typ 800kr och uppåt. Det är på tok för dyrt som en fars dag present tycker jag.
Förra året skulle jag och min bror köpa något gemensamt och det resulterade i att vi sprang på Kungsmässan fram till stängning på fars dag. Det blev en slips och en sån där näsduk som man lägger i kostymfickan, men tro inte att det var billigt.
Usch, tänk vad lätt det hade vart om dom hade vart små barn, då hade man bara kunnat köpa en liten leksak och dom hade vart supernöjda haha.
Och förresten, varför finns det ingen barnens dag? Jag hade mer än gärna velat ha en extra liten födelsedag. :)
Eftersom jag själv är expert på att skriva önskelistor så ska jag hedanefter tvinga min familj att också göra det så man slipper tänka ut något själv varenda gång. Smart tycker jag!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0