Inredning

För er som inte vet så fullkomligt älskar jag inredning. Som ni då förstår så är min dröm att jobba som inredningsarkitekt eller liknande eller så jobba i någon inredningsbutik. Mina favoriter är alla sorters butiker med heminredning och roliga saker. IKEA, Mio, Åhléns city är några utav dom jag brukar strosa runt i flera timmar i. Jag kan gå runt och drömma mig bort hur länge som helst. Vill bara köpa på mig en massa saker till min kommande lägenhet hela tiden. Måste erkänna att jag faktiskt har börjat lite smått. hihi. Det krångliga är bara att jag har så litet rum så få ju inte plats med sakerna. Och hur vet jag förresten att jag inte har tröttnat på dessa saker innan jag flyttat hemifrån?
Det jag har införskaffat hittills är saker som man inte direkt kan tröttna på. Önskade mig i studentpresent mina kära vinglas som jag är förälskad i och fick dom också. Såg dom första gången på Hotel Avalon i Göteborg. Tyvärr är inte min samling komplett än eftersom jag fick både röda och vita vinglas och champagneglas också men det är ju snart jul så hoppas på att få ett par till.
Jag har alltid velat att vi ska ha fyrkantiga tallrikar här hemma för det tycker jag är svin coolt. Det ser så elegant ut på något sätt. Hur som helst så älskar jag det. Och när jag och Marcus var på Gekås i Ullared med hans familj för ett tag sen så hittade jag ett sett med 16delar, 4 tallrikar, 4 assietter, 4 skålar och 4 muggar. Det var ju bara som att dom stod där och väntade på att jag skulle köpa dom, och dyrt var det inte heller. 189kr för en sådan förpackning. Vi köpte 2. När vi sedan kom hem kom vi på att det hade kanske vart bra att ha tolv utav varje istället för åtta så bestämde att vi skulle åka ner någon mer gång innan jul. Förra veckan kom ju mamma hem och berättade att hon ville till Ullared så vi gjorde en spontanresa som jag har berättat om. Då köpte jag en kartong till och nu har vi vår hela servis. Nu verkligen längtar jag ännu mer. Varför ska det vara så dyrt och svårt att få lägenhet? och varför finns det inte mer jobb på marknaden förutom alla elektriker jobb?


Här är en bild på min glasserie:) Karaffen tycker jag är häftig när den är i en blå färg.



Här är en bild på min servis :D








Kommentarer
Postat av: Amanda Svensson

Wow den servisen har jag med, den är as fin =)

2008-11-09 @ 15:41:28
URL: http://amaandasvensson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0