Va´ lite glad för fan!

Nu är jag hemma igen efter en lång men trevlig dag.
Först skulle jag ju tränat med en vän? imorse men sedan sa hon helt plötsligt igår att vi skulle skita i det så försökte jag hitta någon annan att träna med men ingen kunde. Blev besviken när jag fick höra att hon hade tränat iallafall.

Idag när jag tog bussen in till Kungsbacka slog det mig att majoriteten av alla busschaufförer är sura.
Varför är min fråga?
Jag klev på bussen och självklart säger man Hej liksom? Så fick jag inget svar, sura gubbjävel! Jag vet att han är svensk så han kan liksom inte skylla på att han inte förstod vad jag sa. Och han kan inte ha en dålig dag idag igen förhan svarar aldrig när man säger hej. Sen skulle jag ju betala resan och det enda han kunde säga var "3". Jag stod kvar och väntade på en fortsättning, 3 vad liksom? Men inget svar kom, jag skulle alltså betala 3kr. Blev så förvånad och var så nära på att säga : "jasså du kan prata? trodde du var stum eftersom du inte svarar när man säger hej men du kanske bara är en oförskämd gubbe". Jag önskar verkligen att jag hade sagt det, hade vart roligt att se hans min. Men jag förstår att det måste vara fruktansvärt jobbigt att behöva stanna för att ta upp människor på nästan varjehållplats men eftersom det är syftet med att köra buss så kanske man ska fundera på att byta yrke respektive förtidspensionera sig. Tror inte det finns någon som vill jobba med en sån människa. Det hade i alla fall inte jag velat göra!



Såhär ska en busschaufför se ut!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0