Snabbgenomgång

av helgen som gått. Har inte blivit av att jag hunnit sitta vid datorn alls.

Fredag:
Jag åker hem till Marcus vid halv 9 och lägger mig brevid honom och somnar om 1,5timme. Städerskan var nämligen på besök hemma hos oss så mycket mysigare att åka hem till honom och sova. Vi gick upp vid 10, underbart väder, hinna sola en stund innan jag skulle till jobbet vid halv 1? Trodde jag ja. Nej icke, vi skulle upp till husläkarna och kolla Marcus fötter, eller rättare sagt tånaglar. Vi hann sitta där i 2 timmar innan vi var tvugna att gå igen eftersom han var tvungen att köra mig till jobbet. Han skulle nämligen behålla mammas bil och besiktiga den senare på eftermiddagen. Klockan blev halv sex och jag promenerade hem i eftermiddagssolen med min super tunga väska på 20kg. Jag vet att det ligger ALLDELES för mycket skit i den. Min bror skulle leta efter en sak i en för ett tag sen och frågar varför i helvete jag har ett par jeans i väskan? Jo det kan vara bra att ha svarade jag. Det blir så när man är på resande fot jämt och ständigt haha. Nej resande kanske var att ta i men när man bor hos Marcus hälften av dagarna i veckan så behövs det reservombyte de gångerna man inte hinner hem i mellan och hämta.

Åter till fredag, hände inte så mycket mer, var en lugn kväll. Marcus hämtade mig efter att han vart och gymmat med Alle så åkte vi hem och spelade tv-spel, åt pizza och spelade kort.


Lördag:

Kungsbacka if möter Snöstorp på deras hemmaplan vilket igger nere i Halmstad.
Halv elva ligger jag på min altan i 1,5 timme och pressar innan det var dags att slänga sig i duschen och sen i bilen ner till Halmstad. I halvlek trog jag upp tröjan och solade lite mage. Det gäller att passa på.
Jessie har äntligen kommit hem!
Jag åkte hem till henne direkt efter matchen. Det var som att vi aldrig hade vart ifrån varandra. Satt och pratade i över en timme innan vi kollade på klockan och insåg att detn var kvart över 7. Kan tillägga att vi skulle vart hemma hos Fredrik för att äta gemensam middag med flera väner runt 6-7 tiden. Men ingen panik. Det var ju vi som skulle handla maten. Då kan vi ju inte missa något på att bli sena.
Det är minst sagt spännande att åka bil med Jessie, vi körde in och ut på Hydro 3 gånger, alltså tre varv innan vi förtod att det verkligen bara gick att betala med kort även att det finns en butik på macken. Knäppa hydro.
Sedan när vi ska svänga av mot åby på motorvägen för att komma hem till Fredrik råkar Jessie missa avfarten och detta leder till att vi körde fel tre gånger på motorvägen. haha. Ja det är ganska otroligt hur vi lyckades med det.
Väl framme åt vi tacos, kollade på ballar av stål, tjötade och åt glass med jordgubbar. Underbart att träffa alla gamla klasskamrater och vänner igen!
Kvällen närmar sig slutet och Marcus och Alle kommer och hämtar mig sedan åkte vi hem till Marcus och sov :)


Söndag:
Klart att det ska vara molnigt och tråkigt väder just den dagen jag ska ligga hemma på min altan hela dagen och sola. Så typiskt. Åkte med Marcus in till jobbet och hämtade bilen hemma hos Jessie.
Kan egentligen inte säga vad jag gjorde igår eftermiddag. Vet att jag försökte komma in i duschen mellan 12 och halv 2 men stördes hela tidne av telefonen.
Klockan fem var det återigen dags för Kungsbacka if att spela match, denna gången på hemmaplan mot Onsala. Som trogen suporter var man ju såklart där. Efter matchen grillade vi hemma hos honom och spelade tv-spel och Peggle. En lugn och skön kväll. Kom dock i säng alledels för sent med tanke på att jag skulle upp och jobba imorse.


Åkte hemifrån honom kvart över 6 imorse, var sjukt taggad att gå til jobbet då. NOT!










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0