Min tävlingsmotivering

En makeover i mitt hår skulle verkligen sitta på sin plats. Jag tar det från början.


Jag är en blond och glad tjej. Har alltid fått mycket kommentarer om att jag har så fint hår och så fräck frisyr. men som de flesta säkert kan hålla med om så tröttnar man på det själv efter ett tag. Omväxling förnöjer som man brukar säga.


Problemet med mig är att jag ibland kan vara lite för impulsiv. Helt plötsligt dagen före julafton sitter jag och min pojkvän och kollar på en video med Carola på datorn. Hur underbart vacker ser inte hennes bruna hollywoodsvall ut i jämförelse med mitt ganska tråkiga hår just då säger jag till honom och han håller med mig.

Jo precis, och som jag sa, impulsiv. Jag pratade med min kille och fick respons. Klart att jag skulle färga mitt hår brunt. Det jag inte tänkte på då var att mitt hår inte skulle förvandlas till att bli lika vackert, långt och svallandes som hennes enbart genom att byta hårfärg. Jag blev såklart missnöjd, men jag lärde mig att leva med det.
 
Fram tills i torsdags.

Då fick jag ryck igen, jag hade länge suttit och kollat på bilder på datorn. Där var jag blond och gud vad jag saknade det. Då insåg jag att det verkligen är blond igen. Möjligtvis med någon form av slingor men mestadels blond.

Jag åkte upp till mataffären köpte ett paket med blekningsmedel och satte igång. man behöver inte vara Einstein för att förstå att det inte blev bra.
Klockan var halv 10 på kvällen och jag var helt förstörd. Såhär kunde jag inte visa mig ute. Mitt hår var täckt med fläckar i färgerna orange/rosa/blond/brunt. Det såg förjävligt ut rent ut sagt. Jag satte på mig en luva och åkte in till matafären ytterliggare en gång och öpte då med mig 2 färgpaket. När jag var hemma så färgade jag det igen. Det blev inte bra då heller. Bättre, men långt ifrån bra. Man kan inte färga håret för ofta. Det måste få vila i mellan. Men vad skulle jag göra. Satt på mitt rum och grät över mitt hår medan alla andra satt och skrattade åt det. Jag vägrade att gå ut genom dörren. Såhär kunde jag inte visa mig.
Dessutom till råge på allt skulle jag iväg på en efterlängtad fest på lördagen.

Så nu går jag runt med ett blondt hår med slingor i orange och rosa. Möjligtvis lite gult också. Vart jag än går så kollar folk snett på mig eller skrattar. Men jag har inget val. Jag kan inte göra något åt det.


Detta var min motivering till varför jag tycker att mitt hår är värt en makeover hos Bobby. Någon som vet vad han gör och förhoppningsvis kan göra det bättre än vad det är nu i alla fall. Kan inte göra mer än att hoppas!

















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0