Sömniga Söndag

Så, äntligen hemma!
35 mil fram och tillbaka med kalas i mellan på 6 timmar är väl ganska bra jobbat?

Jag känner mig trött och sleten idag, har vart igång hela helgen. Så inlägget om igår känner jag att jag inte kommer orka lägga ner lika mycket engagemang på som jag gjorde om fredagskvällen igår. Haha. Dessutom har jag inte kameran hemma hos mig, den ligger hos Marcus så alla bilder kommer senare.

Kvällen/eftermiddagen började i alla fall med en mensvärk som hette duga, men efter en Ibumetin så var jag sedan fit for figth igen. Marcus hämtade mig hemma direkt efter att han slutat så åkte vi hem till honom och gjorde oss iordning. När vi var klara vid halv 7 så körde Janne (Marcus pappa) in oss till Kungsmässan där vi skulle köpa slödricka. Vi kom hem till Cissi och Jesper vid 7.
Massa chips, dip, dricka och bra musik gjorde att det blev en kanonbra förfest. Självklart spelade även sällskapet en stor roll! ;)

När det sedan var dags att bege sig neråt stan så tog killarna en promenad medan tjejerna tog taxi ;) Kvällen gick väldigt fort måste jag säga, vi var nere vid halv ett på Mingel och då sprang vi först runt och letade efter folk vi kände och jag skulle leta upp Pia som fyllde 18 år och skulle komma ut :) Hittade henne fort tillslut så att vi hann dansa en stund haha.
Jesper kom förresten inte in på krogen så han fick ta och promenera hem igen.
Tråkigt... men inte så konstigt med tanke på att han drack en hel romflaska själv.
När klockan blev halv 2 och det var en halvtimme kvar till stängning bestämde jag och Marcus att det var lika bra att ta kvart i 2 bussen hem istället för att vänta 45min på kvart i 3 bussen och dessutom få åka runt Onsala som tar längre tid.
Så vi var hemma hos han vid 2, skönt att komma i säng i hyffsat bra tid. Somnade vid 3 så det blev ändå 6 timmars skönsömn :)

Jag hatar att inte veta om jag ska jobba imorgon eller inte. Det hade vart skönt och få veta typ dagen innan om man får jobb eller inte. Gillar nte att bli väckt och få veta att man ska vara på jobbet om en halvtimme. Men jag vill ju inte heller gå upp varje morgon och göra mig iordning ifall att jag skulle få jobb. Lite surt om man då inte får något och kan gå och lägga sig igen med smink och allt. Nej då är jag hellre lite halvsleten på jobbet och kommer i tid :)









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0