inget minne?

Usch vilken morgon. Jag drömde att jag skulle försova mig och så gör jag det. Vaknar när klockan är 08:50, sträcker mig över Marcus och kollar på mobilen. Tycker det är konstigt att den inte har ringt, (jag trodde klockan var 07:50 och jag hade ställt klockan på 07:45). Han fummlar något om att han redan har stängt av den och frågar när jag börjar. 09:00 svarar jag. Han reser sig upp, det är 10 minuter kvar! Nu fick jag minsann fart i kroppen. Hoppade upp ur sängen slängde fram mobilen och ringde Katharina "JAG HAR FÖRSOVIT MIG" nästan skriker jag flåsandes och stressad medan jag slänger fram kläderna från golvet och letar upp mitt smink.
Katharina var väldigt förstående och tyckte inte alls att det var någon fara utan svarade bara "Lugna ner dig det är ingen fara, jag ringer bara och säger att du blir lite sen."

Här någonstans började mitt skrikande och skällande till Marcus:

"HUR FAN KAN DU STÄNGA AV KLOCKAN UTAN ATT VÄCKA MIG?"
Han påstår att jag vaknat och visat han hur man stänger av klockan och till och med pratat med honom. Jag tycker han borde sett att jag inte var vid medvetande. Kommer inte ihåg det minsta av att den har ringt. Känns läskigt.
han borde ha dubbelkollat att jag verkligen var vaken ;) hahahaha...

Jag tror jag gjorde rekord med att göra i ordning mig i alla fall, sminkad, påklädd, plattat hår med inbakad fläta i luggen och ett riktigt okej utseende gick jag ut genom dörren tog hans bil och körde iväg till jobbet när klockan var 09:01.
10minuter, inte illa pinkat...
Detta innebar att jag endast blev 10 minuter sen til jobbet vilket kändes helt okej. Ändå skämdes jag så mycket att jag var tvungen att gå in och be om ursäkt till Katharina när min arbetsdag var över.

Vi ska aldrig mer vara vakna så sent när jag ska upp och jobba tidigt och min mobil med alarm ska ligga i andra änden av rummet!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0