2008

Det är många bloggare som gör en såkallad årsresumé. Jag orkar inte skriva en lång novell om mitt år, för det första skulle jag inte komma på allt bra och dåligt nu på en gång utan det skulle ploppa upp saker efter hand. Så.. jag var inne på denna bloggen och fick se att hon gjort en lista av det hela. Jag lånade hennes lista och skrev såklart i mina egna svar. Hoppas att det var okej med dig att jag lånade den.

Här kommer lite utvalda saker ur mitt liv 2008.

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Jag tog studenten och jobbade på Liseberg.
Höll du några av dina nyårslöften? Jag kommer inte ens ihåg vad jag hade för nyårslöften, antar att ett utav dom var att börja träna mer och det håller jag ju på med för fullt nu.
Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Nej
Dog någon som stod dig nära? Tack och lov inte.
Vilka länder besökte du? Thailand & Norge
Är det något du saknar år 2008 som du vill ha år 2009? Mera självkänsla och ett fast jobb, inget säsongsjobb.
Vilket datum från år 2008 kommer du alltid att minnas? Hela februari (Thailand), 4 juni (studenten) Och självklart min och Marcus 2 års dag den 18 November.
Vad är det bästa som hänt dig år 2008? Att jag hann med allt som skulle göras innan studenten och att jag fått vara lycklig tillsammans med Marcus ytterligare ett år.
Största misstaget? Det tål att tänkas på...
Har du varit sjuk eller skadat dig? Ja, men bara små sjukdomar.
Bästa köpet? Jag hade hela våren letat efter en perfekt jeansjacka, hade inte hittat någon som jag tyckte sådär riktigt riktigt mycket om. Sedan en dag när jag och Marcus går in på Tara på hans lunch så ligger den bara där mitt framför mig. Den var från märket Nolita och var helt underbar. Jag provade, la undan och åkte hem och hämtade pengar. Lycka!
Vad spenderade du mest pengar på? Oj, svår fråga... men i det stora hela så måste det nog bli Stockholmsresan med Marcus, Cissi & Jesper i september som var otroligt rolig.
Gjorde någonting dig riktigt glad?  En ring jag fick av Marcus i studentpresent, är fortfarande imponerad av att han lyckades hitta en så snygg ring som föll mig i smaken direkt. Självklart är jag också jättetacksam för systemkameran jag fick i julklapp av honom. Något annat som gjorde mig glad var när jag fick träffa en utav mina favoriter Mia Törnblom på Kungsmässan när hon var där och signerade sina böcker. Hon verkar vara en så klok och sund människa.
Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2008? Kan inte komma på någon som jag kommer knyta samman med 2008 framöver, inte som har gett mig något speciellt minne.
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Det var nog ungefär samma, det går upp och ner som en berg- och dalbana.
Vad önskar du att du gjort mer? Brytt mig mer om mig själv och mina vänner.
Vad önskar du att du gjort mindre? Varit arg och sur över små skitsaker.
Hur tillbringade du julen? Hemma med min familj. Julen är ett tillfälle då man ska ta hand om sina nära och kära.
Blev du kär i år? Nja, har ju vart kär sedan 2006 så ingen ny kärlek om man säger så men självklart är jag fortfarande kär.
Hur många one-night-stands? Svaret är 0.
Favoritprogram på tv? Roomservice, Boston teaparty, Lyxfällan, Desperate housewives, Gossip girl...
Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året? Nej, bara besviken. Hata är ett väldigt starkt uttryck.
Bästa boken du läste i år? Självkänsla nu, Mera självkänsla och Så dumt av Mia Törnblom allihop.
Bästa musikaliska upptäckten? Kan inte säga något helt album jag tycker om utan några få låtar från varje artist.
Något du önskade dig och fick? En systemkamera, mina vinglas, gymkort... Mycket saker som egentligen är ganska oviktiga i andra sammanhang. Min familj och mina nära och kära fick fortsätta vara friska och krya det är jag tacksam för!
Något du önskade dig men inte fick? En härlig start på det nya året...
Årets bästa film? Har faktiskt sett otroligt många bra filmer 2008, Madagaskar 2, Rallybrudar och såklart Mamma mia!
Vad gjorde du på din födelsedag 2008? Tror att jag fyllde mitt i veckan därför så blev det mitt val av middag hemma med familjen. Kommer ihåg att Marcus tränade eller spelade match i alla fall. Sedan fick jag också plugga på min födelsedag eftersom jag hade Matte D kursprov dagen efter. Skoj!
De bästa nya människorna du träffade? Mina arbetskamrater
Hur skulle du beskriva din stil år 2008? Lisebergskläder? Tror jag har en ganska neutral stil, följer modet lite men inte för mycket, köper kläder som inte blir omodernt efter en månad.
Vad fick dig att må bra? Mitt förhållande
Vilken kändis var du mest sugen på? Henke Lundqvist (As Always)
Vem saknade du? Jessie
Favorit månad? Maj och juni
Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Åh herregud, det finns nog jätte mycket små saker som i det stora hela skulle kunnat förändra mycket saker. Fel val man gjort osv. Inget som jag kommer på så direkt i vilket fall. Man ska leva i nuet och ta vara på det man har. Ta inget för givet.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0