Sälen (och Trysil)

Ja, och nu sitter ni och tänker: vafan! hon skulle ju blogga under veckan i Sälen! OCH ja, det var det tänkt ja! Men när vi kom upp så var det visst inte trådlöst internet som man kunde betala för, men när min kusin sen kommer med sitt bärbara internetgrejs så funkar det inte att logga in! Så jag ber så hemskt mycket om ursäkt..

jag och min familj + Jakob och min kusins familj + min kusin Johanna som jobbar där uppe. Vi hade som sagt en stuga för 10 personer ovanför ICA butiken i Tandådalen, Sälen. Nybyggd och jättefin verkligen, dock ingen timmerstuga och riktig fjällen känsla, men det va perfa ändå!

Veckan gick riktigt snabbt tyckte jag, som vanligt! Backarna var helt okej, lite isiga efter lunch men var man uppe med tuppen när liftarna öppnade så fick man sig dom bästa åken! Onsdag-Torsdag hade vi lite finare middag eftersom det nya året stod på ingång. En annan familj som våra familjer umgås med kom även på efterrätt och sen gick vi ut och kollade på de enorma fyvärkerierna (stavning?) precis som alla andra fulla människor :P haha!

Jakob drog med mig upp kl.9 så öppnade ju liftarna och där stod vi på NYÅRSDAGEN, vi va typ ensamma! Hela förmiddagen va det jätte lite folk och det va typ bästa skiddagen på hela veckan..

igår, lördags, så drog vår familj till Trysil! Johanna blev sjuk så kusinfamiljen stannade i Sälen.. Jag och Jakob var i Trysil förra året med min mamma, pappa och en kompis familj från Karlstad och vi ÄLSKADE trysil! Vi tyckte att Sälen (tandådalen, lindvallen, hundfjället) blev uttjatat så det var kul att åka tillbaka till Trysil..

påvägen hem idag från Sälen så mötte vi upp Jakobs familj, så han hoppade över till den bilen.. Resten av färden var riktigt segt och med alla stopp så tog det typ 8 timmar hem, sjuuuukt segt!

Men veckan i Sälen var riktigt nice & Johanna har världens drömliv just nu!
Saknar dig redan hjärtat!

Love, e

Kommentarer
Postat av: Kusinbitamin Johanna

Jag saknar er med ska du veta !! och om de inte syndes bet jag mig rejält i läppen för att inte tårarna skulle komma... !!! och hatar att jag blev sjuk !!! Krypa på dig du med !

2009-01-05 @ 15:26:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0