Då var det dags...

Det är väl någonstans här som det är meningen att jag ska prata om hur underbar min helg har vart och vad mycket roliga saker jag har gjort. Faktum är att jag inte känner det minsta gnutta till bloggglädje idag. Jag orkar knappt läsa bloggar. Då är det något som inte stämmer. Och det ligger väl något i det hela. Det är ganska mycket som inte stämmer just nu, men som Ellen sa, inte privat, bara personlig. Jag har i vilket fall drabbats av en himla jobbig hosta som höll mig vaken till klockan halv sex imorse. Trevligt! Så min sömn idag blev 3-4 timmar, INTE okej!

Eftersom jag redan har börjat på ett inlägg kan jag lika gärna dra en snabb version av helgen som gått. Fredag kom jag förresten på att jag redan berättat om igår så, Lördag, Jag åkte med pendeln in till stan för att träffa en killkompis. Vi åkte till Frölunda torg och skopunkten och kollade läget i affärerna. Alltid lika roligt även om man inte får med sig något fynd hem. Vi åkte hem till honom och tiden gick. Vi har kul tillsammans. När klockan är strax efter sex bestämmer vi oss för att åka till Texas Longhorn och äta middag innan vi ska vidare på bio. Eftersom jag är arbetslös så valde han att bjuda mig och det är jag evigt tacksam för! Väldigt god middag för övrigt. Hade inte ätit där innan även om det är ett utav mitt "gängs" favorit restauranger. Jag har lyckats missa alla gånger innan. När klockan var nio gick vi på bio, Bröllopsduellen. Jätteroligt film och lite sorglig i slutet. Det var nästan så att tårarna kom. Jag vill varmt rekommendera den och det är inte alls en tjejfilm som många kan tro. Nåväl efter bion var det dags för mig att påbörja resan hem och jag trodde jag skulle komma i kojs i lagom tid. Men tji fick jag.

Så nu sitter vi här, söndag, hm inget ångest för mig inte. Kan ju i och för sig hända att det börjar ringa till mig vid 7 tiden på mornarna nu när jag satt upp mig som vikarie. Imorgon hoppas jag dock på att få vara ledig då jag verkligen behöver få sova ut. Har tagit hostmedicin och hoppas innerligt att den ska hjälpa. Vem vet, kanske slinker in någon dikt eller två här som det gjorde igår kväll. Som sagt så har jag mest inspiration på kvällarna. Vi får se.









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0