Modemissar

Jag o min kusin satt nyss och funderade på vad som egentligen har vart det värsta modemissarna. Tänker lista några saker här som jag verkligen tycker är hemska!

1. Buffaloskorna

Kommer ni ihåg? Gräsliga skor med en jämn platåsula på ungefär 6-7cm hög. Jag fattar inte hur jag kunde ta på mig dessa skorna. Fanns i alla möjliga färger och kombinationer. Jag kommer ihåg att jag valde en ganska naturlig färg, svarta. Inte för att det gör saken bättre. Platåskorna var moderna i slutet av 1990 talet till början av 2000 talet. Det var i samband med att Spice Girls blev stora.



2. Savannbyxor

Haha strechbyxor, vida där nere, tajta över låret och höga i midjan. Helst skulle man ha ett par i en ljus färg så att stringen syndes igenom, kommer ihåg detta så väl. Jag gick i 5:an och hade ännu inte börjat med string, fick nämligen inte för mamma. Man skulle helst matcha dessa byxorna med ett par string som gärna satt någon centimeter ovanför byxan. Fy så hemskt. Jag kommer ihåg att jag ibland lånade ett par string av min vän Amanda som jag tog på mig i skolan eller hemma och döljde med en tröja runt magen hahaha. Inte heller ovanligt att man hade en tröja som var kort i magen. Jag har bilder på detta och det är inte fint. Tyvärr hittade jag inga bilder här på internet men ni tjejer i min ålder vet nog precis vad jag menar! Haha.

3. Crocs

Seriöst? Är det någon människa som faktiskt ärligt kan säga att man tycker att dom är snygga? Platsskor i alla möjliga skrikiga färger. usch. Nu finns dom till och med med päls inuti så man kan ha dom på vintern också. Kul. Då kan man äntligen gå med dom året runt. Not...
jag rå dissar dom. Jag har själv ett par, dom är sköna men fula. Jag skulle kunna tänka mig att ha dom till jobbet, möjligvis stranden men inget annat. 
Till skorna finns ett tillbehör som kallas Jibbitz och är små smycken av plast eller gummimaterial som är gjorda för att fästas i de speciella hålen som man hittar på dessa skor.




4. Inbrända slingor

Kommer ni ihåg? Slingorna som man brände in i håret i massa olika färger. Populärast tror jag limegröna, blåa, röda och chockrosa var. Jag hade faktiskt aldrig någon sådan slinga. Tyckte aldrig att det var speciellt tilltalande. Poäng till mig! haha.





Finns säkert miljontals saker men detta hänger med från min ungdom som jag kommer på just nu. Kommer aldrig någonsin att använda något utav detta igen ;) LOVAR!









Kommentarer
Postat av: Amanda

Haha bra inlägg. Tänk att man har haft de där. =P Och shit va cool man var när man hade det =)

2009-01-28 @ 22:01:02
URL: http://amaandasvensson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0