Vecka 28

Jag har en hel veckas bloggande att ta igen, eller åtminstionne att berätta om. Frågan är bara om jag vet vad jag ger mig in på, för nu när jag börjar skriva detta inlägg är klockan 03.32 på söndag natt.


Underbara sommarväder! Fy sjutton vad glad jag är att bo i sverige just nu. Det är helt otroligt att vi fått ha detta underbara väder så länge. Och vilken värme. Fantastiskt! Jag bryr mig inte ett dugg om att jag svettas som en gris 5 minuter efter att jag duschat. vad spelar det för roll? Jag är ju inte direkt ensam om det och jag gillar värmen. Hellre svettas jag än att sitta och frysa.


MÅNDAG:

Uppe med tuppen. Tog bussen hem från Marcus runt 8. Hade bestämt att ha en syster-syster-dag med min lillasyster. Hon skulle vara ledig från fritids och vi skulle bara göra massa roliga saker tillsammans.
Så vi började dagen med att åka in till Kungsmässan och äta lunch. Efter det spenderade vi hela dagen på Liseberg. Det var faktiskt nästan för varmt. Vi höll oss så mycket som möjligt till skuggan, glassen och de våta attraktionerna. Det blev en del spelande med några vinster, massa glass, dricka, sockervadd och bara mums mums. Vi gick spegelhuset och skrattade åt hur fula och konstiga vi såg ut att vara. Hon är 7 och jag 20, men shit vad roligt vi hade tillsammans.
När vi lämnade Liseberg och satte oss i bilen visade utetemperaturen på 34 grader. helt stört. Ibland får man tänka efter för att inse att det faktiskt är i Sverige vi är.

              

Snabbt hem för att vända och lämna av syrran sedan var det dags att åka in till Kungsmässan för att möta upp Marcus när han slutade. Köpte födelsedagspresent till Spöket som fyller 23år den 4 juli (lördag) och efter det mötte vi upp Alle och åkte och spelade golf.
Halv elva satt vi hemma i M:s soffa. helt slut. Dags att ladda om batterierna för kommande jobbdag.

TISDAG:

Herregud, minnet är bra men kort hahaha. Jag får verkligen anstränga mig för att komma ihåg vad jag gjorde denna dag. Tror i alla fall att jag tog bussen hem när M åkte till jobbet, bytte om och sedan åkte in till jobbet för att jobba 9,5 timmes pass. Jag Älskar INTE dessa pass. Vissa dagar kan det i och för sig vara rätt skönt. Om det inte är för mycket folk och man kan stå och prata lite med sina arbetskompisar. Då går tiden rätt fort och det är skönt att jobba.
Denna dagen började som en helt fantastisk dag. Severade en av mina idoler i min kassa direkt när vi öppnade på morgonen. Mia Törnblom. En så fantastisk människa. Alltid glad. Man blir glad bara av att se henne. I alla fall jag. Glädje smittas för dom som inte visste detta redan :)


ONSDAG:

Tog bussen in till Göteborg tidigt som attan för att ta en hallelujah fruskot på Condeco med Jennie och köpa clips till mitt löshår som Cissi skulle fixa till senare på kvällen. Jobbdagen gick hyffsat fort, slutade halv 7 då jag tog tåget direkt till Hede där Cissi mötte upp mig och så åkte vi och köpte hårfärg. Hon skulle hjälpa mig att slinga håret och fixa mitt löshår som sagt. Det är underbart skönt att ha en bästa vän som frisör. Hon förstår precis hur jag vill ha mitt hår och det blir inga missförstånd.

Däremot hade jag inte förväntat mig att det skulle ta 1,5timme att sy fast de jävla clipsen i håret haha. Hur klarar alla fjortisar det här med löshår. Jag kämpar som en dåre varje gång jag ska få i mitt hår. Det är sjutton inte lätt att få bra benor för håret om man inte har spegel både fram och bak. Eller jag skulle inte säga att det är lätt då heller men inte omöjligt i alla fall. Jag antar att man lär sig med tiden också kanske? ;)

När jag väl kommit hem ringer min bror som vill att jag ska hämta honom i Kungsbacka eftersom sista bussen gått. Vad gör man inte? Han har en hel del att ta igen sen säger jag bara haha.

Jag är hemma vid 12 och somnar som en stock så fort jag lägger mig ner.
Visst kan att få lägga sig ner i sängen vara det bästa som finns? Det finns stunder då jag längtar tills jag kommer hem och bara får lägga mig ner i sängen.


TORSDAG:

Det finns egentligen inte så mycket av intresse från min torsdag. Åkte in till stan en stund innan jobbet, gick en stund och kollade med en arbetskamrat. Efter jobbet åkte jag direkt hem till Marcus och vi gick typ och la oss direkt eftersom jag var där klockan elva.


Nu är klockan 04.24...
Jag BORDE verkligen sova. Jag ska till London imorgon, eller till och med idag. Men det konstiga är att jag inte är det minsta trött.


okej jag tog en paus där och umgick med killarna sedan kom jag inte längre med mitt inlägg...
Jag gick och la mig 06.15 och jag och Marcus skulle hem och gratta hans syster kl 8. bra sömn där!


Kort och gott bjöd resten av helgen på kalas, lite golf, lite mys, lite god mat och massa trevligt umgänge. Vi skiter i längre förklaringar av resten av den veckan. Orkar inte komma ihåg allt, skulle bara sluta med att jag glömde en massa och blandade ihop allt med dagar och skit.




Nu måste jag ändå säga att jag tycker att det är okej med dåliga blogguppdateringar och korta inlägg. Det är trots allt sommar och varmt och soligt. Sommarlov, semester eller var det nu än må vara tycker jag att vi ska njuta till fullo av. Det är inte långt kvar innan det är mörkt klockan 7 på kvällen igen och att gå i shorts finns bara långt borta i minnet. Våga vägra blogga. Eller åtminstonne, blogga när DU känner för det. Aldrig för att du känner dig "tvingad". Då kommer det ändå inte bli något bra inlägg och du känner dig mer missnöjd än innan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0