Det luktar solbränt

åh idag är en helt underbar dag, nu är det verkligen vår! Jag riktigt ser fram emot att få ligga på altanen på eftermiddagarna och bara somna i solen. Förresten har jag precis kommit in, har legat ut i 2 timmar. Helt underbart. Man får så mycket minnen från skoltiden. När man gick ut på varenda lite rast och pressa mot en vägg. Man drog upp legginsen eler jeansen så långt det bara gick och vissa dagar satt man till och med i bara bh på överkroppen. Det är ju egentligen inte så farligt, precis samma sak som bikiniöverdel ju.
Jag minns också att vi alltid satt och kastade dom små mjuka lena stenarna på varandra. letade efter några som var helt runda och lena. Och på tal och stenar så minns jag också när Jesper gjorde misstaget när vi satt där ute att kasta på mig när jag hade mina nya Gucci solglasögon på mig och jag fick en sten rätt på dom. Då hade han tur att det inte blev den minsta skråma på dom. för så arg som jag blev då...

åh nu känner jag lukten av solbränd på min hud. svårt att förklara men man luktar faktiskt lite annorlunda när man har fått färg. Även när man solat solarie. Jag gillar doften. Jag har faktiskt fått en liten rand efter bh:n idag (stolt). Det är bra, för jag behöver börja jobba på min solbränna redan nu om jag ska ha en chans i sommar. Vissa har ju det så fuskigt att man blir brun bara av att titta på solen. Marcus till exempel, eller min bror. sjukt störande. Kul att ligga och sola bredvid dom liksom? nej inte direkt.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0