Äntligen helg...

...Säger vissa och ser fram emot det fortsatt underbara vädret! Alla utom jag.
Hur kul är det att veta att det kommer vara skinande sol och 20-25 grader varmt ute när man ska stå inne och göra hamburgare på Liseberg hela helgen!?!
Arbetskamraterna på skolan skrattade åt mig och sa att "du kan väl åtminstonde vara glad för våran skull. Vi som är lediga?;) haha"
Jo men visst ha det så jäkla bra när ni ligger och solar. Tänk inte på mig för guds skull. ;)

Nåja vad vore en bal på slottet? Fruktansvärt tråkig, långtråkig och........och alldeles underbar!


Lönen har kommit och jag är glad för en stund, tills jag insåg hur mycket jag kommer behöva lägga ut pengar på denna månaden. Nytt busskort, klipp+färg, RÄKNINGAR! och så klart sparande till min Londonresa!
Ni ser, det finns inte mycket till övers för nöje som kostar här inte. Sån tur är har jag ju dubbla löner nu. Kommunens den 27 och Liseberg den 15. Vilket betyder att jag bara behöver klara mig 15 dagar till innan jag kan spara riktigt mycket :)


jag kommer inte ens ihåg när jag skrev sist, var det i Onsdags inför studenten va?
Studenten var helt okej, man fick en massa härliga känslor i kroppen.
Igår jobbade jag på skolan men mina underbara små rävar. Såg på film, pysslade och gjorde kompisarmband. Så nu har jag även ett ritkigt fint armband runt handleden som jag gjort själv. Stolt? Lite.

Min mobil var så gott som död igår förresten. Lite sorgligt sådär efter 1 månad och 10 dagar. Så nu är han på sjukhuset stackaren.
Det började på Onsdag förmiddag då det inte funkade att gå in på telefonboken och den visade en massa konstiga tecken på alla som ringde. Ni ska få se här:



Jag tänkte inte så mycket mer på det. men när jag precis hade kommit till jobbet igår morse så ville den inte alls samma saker som mig. jag stängde av han och lät han ligga i sängen och vila ett tag. Sedan när jag skulle väcka han så gick det helt enkelt inte. Helt väck. Och när det hade gått ytterliggare en stund så har han över 40 graders feber. har aldrig kännt han så varm. Kortslutning i hjärnan? Fortfarande inte i liv i alla fall.

Fruktansvärt irriterande att inte kunna nå personer när man som mest behöver det. Jag åkte i alla fall in till Siba med honom och där beslutade Doktor marcus Franzén att han skulle skickas vidare till Sjukhuset.
Så nu återstår 3 veckors väntan. jag återkommer med besked om min stackars pojk.

Igår kväll var jag med Marcus, såg typ världens sämsta film, eller vi såg bara halva för den var typ 3 timmar lång.
Han började jobba tidigt imorse (9) vilket sög eftersom jag för en gångs skulle började halv 1. men jag pallade mig upp. När vi skildes åt i Kungsbacka insåg jag vilket underbart väder det var ute och att jag skulle missa de bästa soltimmarna. Så jag tröstade mig med att köpa en Festis klockan 9 på morgonen och sedan tog jag bussen hem, duschade och åkte till jobbet tidigare än jag skulle.


Ikväll blir det skojskoj. Ska strax in till kungsmässan och köpa en t-shirt som jag sett. Kolla runt lite. Hämta min bror på träningen och sedan ska jag till systemet och köpa rosévin hade jag tänkt.
Första gången jag åker dit sen jag fyllde för 21 dagar sen ;)
Alla bara klagar på mig. Min kusin skäms. Men jag förstår inte ritkigt varför jag ska åka dit när jag inte behöver något? Jag har jobbat varje helg, det har inte funnits utrymme för festande.

Nu hinner jag inte sitta här mer, insåg just att detta inlägget tagit typ 30 min att skriva :S
jag håller på med för mycket annat under tiden. Vi hörs kanske senare! See yah!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0