splasch....

Det sitter en flugjävel på min spegel!
Den har cirkulerat runt mig, min dator, spegeln och till och med vart nere i min tekopp och snuskat av sig!
Äckligt! Jag blir äcklad bara av att tänka på allt bajs och äckel den har suttit på!
Fy farao som Lotta på bråkmakargatan hade sagt.

Jag har jagat den, försökt slå till den, krossa den och jaga ut den ur rummet i 10 minuter nu!
Jag tänker inte ge upp!




Förresten har jag jobbat hela dagen idag, vi var fyra vikarier som tog hand om 21 barn. Eftersom barnen hade studiedag idag så har vi hittat på massa roliga saker med dem. Helt otroligt rolig dag har vi haft. Började dagen med att göra kompisarmband till varandra. Jag gjorde ett i IFK:s färger som jag stolt gav till min bror när jag kom hem (han är 18år och uppskattade säkert jätte mycket att jag som är 20 har lagt ner många timmars arbete på detta vackra armband enbart för hans skull).

Dags för lunch och efter lunchen drog vi igång brännboll. Barnen tyckte det var jätteroligt och även vi fröknar. Det var seriöst flera år sedan jag spelade. Blev sugen på att dra ihop ett gäng en kväll och dricka gott, kanske grilla och spela brännboll såklart.

När vi var trötta och svettiga efter brännbollen gick vi in och såg på film. Jag vet, skam, det var jättefint väder och varmt men det var en kort film på 50min och barnen uppskattade det. Hälften Karlsson på taket och hälften Lotta på bråkmakargatan. Det var längesen jag skrattade så mycket. Jag tror vi fröknar skrattade mer än barnen. Hur härligt charmig är inte både Karlsson och Lotta?

Kom också och tänka på vilken fantastisk kvinna Astrid Lindgren var som lyckats åstadkomma så många fantastiska barnböcker. Synd att hon inte hyllades mer när hon var i livet.

I vilket fall som helst ska jag börja titta mer på hennes filmer igen. Dom är ju verkligen roliga och dom får mig att skratta. Skit samma om det är barnfilmer. Det väcker också minnen till liv att titta på dom.
För två år sen när jag låg inne på lasarettet för jag trodde jag hade blindtarmen så låg jag och mamma och tittade på Lotta. Som sagt...GLÄDJE!









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0